העיתונאי והסופר אליישיב רייכנר, תושב ירוחם, מברך על בחירת הרב הדתי-לאומי יצחק שלו לתפקיד הרב הראשי בירוחם.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב רייכנר כי "הרב שלו, בוגר מחזור ז' בישיבת ההסדר בירוחם. ספרדי (לא לדאוג). בוגר תיכון צייטלין בתל אביב ושירת בצבא".

רייכנר סיפר כי הרב שלו "מכהן כבר שבע שנים כרב בית הכנסת 'הכיפה' בירוחם ומזה מספר שנים, עקב וואקום שנוצר בשירותי הדת בירוחם, מטפל בעירוב, דואג לכשרות, מכשיר כלים לפסח, מלווה אבלים, ומעביר שיעורי תורה, והכל הכל - בצניעות גדולה. מזל טוב לירוחם".

בחירתו של הרב שלו התאפשרה בשל פילוג הציבור החרדי בעיר. "אריה דרעי נחל הערב הפסד נוסף. למרות שבחש ולחץ וערבב ודחף, המועמד שלו לרבנות ירוחם הפסיד הערב למועמד הציוני דתי", כתב רייכנר ופירט, "תשעה קולות לרב יצחק שלו מול שלושה לרב יוסף מלול. המועמד האשכנזי של הקהילה הליטאית - הרב יוסף היימן מהעיר אלעד, קיבל ארבעה קולות".

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן שקידם את המהלך, אמר כי בחירתו של הרב שלו מהווה בשורה לעיר ירוחם ולעם ישראל. "הרב שלו הוא תלמידו המובהק של הרב הגאון מרדכי אליהו זצ"ל והוא למד את דרך פסיקת ההלכה, הקדיש ומקדיש את חייו לעשייה עבור עם ישראל. אנו ממשיכים במהפכת שירותי הדת".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, אמר כי הרב שלו מסמן דרך חדשה ברבנות. "הרב שלו גדל בישיבת ההסדר בירוחם ומלמד בישיבה. זהו הישג נוסף לדרכה של הציונות הדתית ואני שמח על כך שרבניה של הציונות הדתית משתלבים בצמרת ההנהגה התורנית לאומית״.