החלטה מקוממת. ההפגנה נגד שחרור המחבלים
החלטה מקוממת. ההפגנה נגד שחרור המחבליםפלאש 90

שר התיירות, עוזי לנדאו (הליכוד ביתנו), תקף היום (שלישי) את העסקה המתגבשת לשחרור יהונתן פולארד תמורת שחרור מאות מחבלים רוצחים.

"גם בפרשת גלעד שליט הצבעתי נגד שחרור רוצחים", אמר השר לנדאו בערוץ 10, "ואנחנו ממשיכים להידרדר במדרון החלקלק. שערותיי סומרות כשאני שומע שמתכוונים לשחרר את פולארד בעסקה שכזו. הסיבה שיתנו לנו את פולארד זה כדי שנוכל לעטוף בסוכר גלולה של ציאניד".

השר לנדאו קרא ללמוד מארצות הברית, "פולארד יושב שם בכלא קרוב ל-30 שנה והם לא מוכנים אפילו לדבר איתך. עכשיו פתאום, אם הדברים נכונים, זה קורה רק לאחר קריאה של פוליטיקאים ואנשי מודיעין מהדרגה הראשונה, שביקשו לשחרר אותו על בסיס הומניטרי, בלי קשר לעסקה כזו.

שר התיירות הדגיש כי ישראל צריכה להתנגד בתוף לעסקה כזו. "אני אינני יודע מהו הלך הרוח, אבל ישראל צריכה לומר 'לא' כשמדובר על שחרור מרצחים בהיקפים האלה", סיכם השר. "כשחושבים איזה נזק הדבר הזה יגרום, ושמים את הכל על כפות המאזניים, זו דילמה קשה. צריך לשאול גם איך הגענו למחדל שכזה, בו חלק לא קטן מממשלות ישראל שכחו ממנו".

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית ''מען'', העסקה המדוברת תכלול שחרור של 14 מחבלים ישראלים ובנוסף להם ישוחררו עוד כ-400 מחבלים פלסטינים. כמו כן ישראל תקפיא "בשקט" את הבניה ביהודה ושומרון. בתמורה למהלכים אלו של ישראל הפלסטינים יימנעו מפנייה לאו"ם או הליכה למוסדות בינלאומיים והמשא ומתן יוארך עד סוף השנה.