ר' דוד ורדיגר, אביו של גדול הזמר החסידי מרדכי "בן דוד" ורדיגר, הלך אחר הצהריים (רביעי) לעולמו בברוקלין, בגיל 94. מסע ההלוויה ייערך בארה"ב.

המנוח ידוע היה בכישרונו המוסיקלי עוד לפני השואה הנוראה. בני משפחתו מספרים כי בצעירותו היה הסולן הראשי במקהלה של ר' יענקל תלמיד שהיה המשורר הראשי בחסידות גור. כמו כן נהג לשורר בבית הכנסת המפורסם אייזיק יעקל'ס בקרקוב.

האגדה מספרת כי המוסיקה הצילה את חייו במהלך שנות השואה. היה זה לאחר שהובל לגטו פודגוז'ה בפולין יחד עם שאר בני עירו ונגרר עם קבוצת אנשים אל מול כיתת יורים נאצית. לאחר ששר את 'קל מלא רחמים' הורה במפתיע מפקד הפלוגה להותירו בחיים.

לאחר המלחמה היגר לאמריקה שם המשיך ליצור יצירות מוסיקליות במסגרת הזמר החסידי. בשנות ה-70 הוציא תקליט משותף יחד עם בנו מרדכי, ומאוחר יותר אף התארח בקלטת משותפת עם בנו ונכדו יידל ורדיגר.

שרון דניאל, המקורב למשפחת ורדיגר כבר 20 שנה ואחראי למופעים של בני המשפחה בישראל ובחו"ל, מספר כי מרדכי נהג כבוד רב באביו וביקרו בקביעות. "יש לבני משפחת ורדיגר הנהגות מיוחדות מאוד, שחלקם אין הם חולקים עם הציבור. אבי המשפחה הנחיל להם דרך ישרה, והם דבקים בה. פשוט ללכת עם האמת שלך בלי כחל ושרק".

"מרדכי בנה בית כנסת של ממש במרתף ביתו בסי גייט כדי שאביו יוכל להתפלל בנחת כאשר הוא מתארח אצלו בשבתות. עם הזמן המקום הפך למניין מכובד. כאשר באה הסופה האחרונה והרסה את הכל – הכאב היה גדול מאחר שבית הכנסת הזה הוצף וחרב לגמרי. מרדכי לא אמר נואש, וכבר בביקורים הראשונים שלי לאחר ההוריקן הוא הראה לי בכל פעם את האבנים החדשות שקנה – ממש בדמוי אבני ירושלים לבית הכנסת החדש. בזכות ר' דוד ורדיגר עומד שם כיום בית כנסת מהיותר מפוארים בשכונה. הכל התחיל מכיבוד האב. כדאי לציין שיש משהו מיוחד בבית הכנסת הזה – שם יש מוסכמה שאסור לדבר בזמן התפילה".

יידל – נכדו של ר' דוד ורדיגר – הצליח לשלב באחד מאלבומיו 4 דורות – את סביו דוד, את אביו מרדכי, את עצמו ואת בנו של יידל שהוא למעשה נינו של ר' דוד.