גם השיניים הן קורבן פסח?
גם השיניים הן קורבן פסח?פלאש 90. אילוסטרציה

במדריך הכשרות לחג הפסח היוצא מטעם ועד הכשרות של בד"ץ העדה החרדית לקראת החג, ניתן למצוא בין היתר כיצד נכון וראוי להכין את השיניים לקראת החג מחשש להימצאות שאריות חמץ בחלל הפה

מידי שנה מוציא ועד הכשרות של בד"ץ העדה החרדית חוברת כשרות מפורטת בעינייני הכשרות לפסח בה ניתן למצוא רשימת תרופות כשרות לפסח, מוצרים כשרים לחג, רשימה של מוצרים מהם יש להיזהר מחשש חמץ, המלצות לניקוי המטבח ועוד.

מעבר לכך, מפרטים בחוברת כיצד יש להכין לפסח את חלל הפה והשיניים: "לקראת סוף זמן אכילת חמץ יש לשטוף את הפה ולצחצח את השיניים היטב, כדי להסיר את החמץ הדבוק בחניכיים ובפה, שלא ייכשל ח"ו באכילת משהו חמץ לאחר זמן האיסור, ומצוי לפעמים שנשארים בין השיניים גרעיני שומשום שנאפו יחד עם חלות, לחמניות, ומאפי בורקס למינהם ודינם כחמץ".

בהמשך מפורטות גם הנחיות לבעלי שיניים תותבות שאותם "יש לנקות היטב ואין צורך להגעילם מפני בליעות מאכלי חמץ, כי על פי רוב אין אוכלים מאכלים רותחים בשיעור יד סולדת, אמנם לכתחילה טוב להגעילן ע"י עירוי מכלי ראשון ואם יש חשש שיתקלקלו די להגעילן בכלי שני". בנוסף מומלץ לא לאכול בהן חמץ רותח כ"ד (24) שעות לפני תחילת זמן איסור אכילת חמץ.

המלצה זו תקפה גם למי שיש לו סתימות וכתרים בתוך השיניים מפני חשש בליעות שנבלע בהן.