אירוס הגלבוע
אירוס הגלבועמועצה אזורית

צעדת הגלבוע הבינלאומית, הצעדה העממית הגדולה בישראל, תיערך מחר (יום שישי),  ד' ניסן.

בצעדה, מהוותיקות שנערכות בישראל, צפויים להשתתף כ-15 אלף צועדים. זו השנה ה-48 בה נערכת הצעדה המסורתית שנערכת עם פתיחת האביב ומלווה את שיא הפריחה בשמורת הר הגלבוע.

צעדת הגלבוע נערכת על שם רא"ל משה לוי ז"ל וצפויים להשתתף בה גם מאות צועדים מרחבי העולם. לאורך המסלול ימתינו למשתתפים שפע של הפעלות בהן: כתבי חידה, אפיית פיתות והדרכה בנקודות התצפית. בנוסף, בסיום האירוע יחולקו מדליות למשתתפים וגביעים לקבוצות.

הצעדה, נערכת זו השנה ה-48 על ידי המועצה האזורית גלבוע עם ראשיתו של האביב. הצעדה נערכת בתקופת שיא פריחתה של שמורת הר הגלבוע עמוסת הצמחים, פרחים ומשעולים ציוריים. במשך השנים סוחפת אליה הצעדה המוני מטיילים, משפחות, חובבי טבע ותיירים זרים. במהלך ימי הצעדה נחשפים הצועדים לפריחתו המרהיבה של פרח אירוס הגלבוע הצומח באזורים אלו ונמצא בסכנת הכחדה וכן לנופים הייחודיים לאזור הגלבוע.

דני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע: "גם בשנה זו נציין את פתיחת האביב על רקע נופיו המרהיבים של הגלבוע ופרח אירוס הגלבוע. אנו צופים כי גם בשנה זו יגיעו אלפים רבים מרחבי הארץ ומהעולם להשתתף באירוע שהפך למסורת וליהנות מהצעדה העממית המרכזית של ישראל".

 ובאשר למסלולים:

מסלול לקטנים – 2.5 ק"מ – במתחם הסקי בגלבוע.

מסלול משפחתי - 6 ק"מ- כתף שאול, הר יונתן, מעיין חרוד.

מסלול בינלאומי - 20 ק"מ- גן-נר דרך הר מזר, מצפה ויניה, כתף שאול, מעיין חרוד

איך משתתפים?

מגיעים בין 6:30 ל- 10:30 בבוקר לפארק הלאומי מעיין חרוד, הנמצא על כביש עפולה בית שאן סמוך למושב גדעונה , מחנים בחניון מסודר וחופשי וקונים כרטיסים בקופות (ילד מעל גיל 4 חייב בכרטיס). מומלץ להצטייד במים ומזון קל על מנת לא להכביד על ההליכה.

עולים להסעה לנקודות הזינוק ויורדים בנקודה של המסלול הנבחר. צועדים במסלול ונהנים משלל ההפעלות והאטרקציות לאורך המסלול. בסיום מגיעים חזרה למעיין חרוד, מקבלים מדליה ותעודה ונהנים מהפנינג משפחתי.