זירת הפיגוע הערב בכיכר אדם
זירת הפיגוע הערב בכיכר אדםפלאש 90

פיגוע ירי נמנע בנס. צעיר ערבי התפרץ ביום שלישי האחרון לכביש בצומת אדם בכביש 90 וניסה לבצע ירי לעבר חייל חרדי ושני רבנים מעמותת הנחל החרדי ששהו איתו ברכב באותה שעה.

האירוע נגמר בשלום בעקבות תקלה בנשקו של היורה, אשר נמלט מהמקום משהבחין בה.

ביום שלישי האחרון עשו שניים מרבני עמותת הנחל החרדי את דרכם מבסיס פלס נחל בבקעת הירדן, בסיס האימון של הנח"ל החרדי, לכיוון ירושלים, לאחר פעילות תורנית שערכו בבסיס. אל השניים הצטרף גם אחד החיילים החרדים. כשהגיעו לצומת אדם בכביש 90, ערבי בשנות העשרים לחייו פרץ אל הצומת כשבידו אקדח.

"כשהגענו לכיכר היישוב אדם נתנו זכות קדימה לרכב שהגיע לכיכר משמאלנו. לפתע אני רואה צעיר ערבי בשנות ה-20 לחייו קופץ משולי הכביש עם חפץ שחור בידו. לקח לי כמה דקות להבין שמדובר באקדח. הצעיר רץ  לכיוון הספסל האחורי וניסה לירות לעברנו  אבל האקדח לא ירה" שחזר לאחר האירוע אחד הרבנים.

"לאחר כמה שניות שנדמו כמו נצח וכשכולי רועד ומתכופף אני מסתובב לראות איפה הוא ומדוע אין רעש של יריות. אני מבחין בו מנסה לירות על אחד הרבנים שיישב ליד הנהג וגם שם האקדח לא עובד. בשלב הזה צעקתי לנהג שייסע יותר מהר" הוא מוסיף.

הרב הנוסף ששהה ברכב מספר כי הבחין בצעיר עוד לפני הניסיון לבצע את הירי: "ראיתי את הצעיר לפני האירוע נשען על מעקה הבטיחות ולא עושה כלום. פתאום הוא זינק לעבר הרכב. נראה היה כי הוא מחפש דווקא חייל. המשכנו בדהירה לכיוון מחסום חיזמה הסמוך ועדכנו את כוחות הביטחון שהיו שם והם החלו מייד בסריקות ובביצוע מעצרים של חשודים".

לאחר כמה שעות של תחקור על ידי כוחות הביטחון שוחררו הרבנים והחייל לביתם. "זה פשוט נס. היינו בצומת ולכן נסענו במהירות נמוכה מאוד. אילו הנשק שלו היה פועל זה היה יכול להיגמר נורא ואיום" אומר אחד הרבנים. "חזרנו מפעילות חברתית ותורנית שאנו עושים כבר שנים עם החיילים החרדים, ואין לנו ספק שהדבר הזה עמד לזכותנו מן השמים להינצל מפיגוע הירי" הוא מסכם.