משלוח כיסאות גלגלים משנה שעברה
משלוח כיסאות גלגלים משנה שעברהצילום: יד שרה

בארגון 'יד שרה' מתריעים הבוקר (שני) כי שביתת עובדי נמל אשדוד פוגעת בנכים ובחולים.

לדברי הארגון השביתה מונעת את שחרורם של מאות כיסאות גלגלים של יד שרה המיועדים לחולים המבקשים להשתחרר מבתי החולים ולחוג את פסח עם בני משפחותיהם.

ב'יד שרה' מציינים כי המכולה היתה מיועדת להגיע למחסן הראשי של יד שרה היום ולסניפי יד שרה ברחבי הארץ לקראת סוף השבוע, מועד השיא של ההשאלות. הנהלת יד שרה פנתה לועד העובדים, אך טרם נענתה. "אנחנו מקווים שועד העובדים יאפשר את שחרור כיסאות הגלגלים עוד היום כדי שלא יהיה חולה שלא יוכל להשתחרר הביתה".

בימים האחרונים המחסן המרכזי של יד שרה העביר לסניפים כמות מכשירים רפואיים הגדולה פי שלושה מבתקופה רגילה. הפריט המבוקש ביותר הוא כיסא גלגלים. ל- 104 סניפי יד שרה יעברו עד ערב החג 4,000 כיסאות גלגלים והליכונים, מאות בלוני חמצן ומאות מכשירים נוספים. שווי המכשירים המושאלים: מאות-אלפי שקלים שהתקבלו מתרומות.

"פסח הוא החג המשפחתי ביותר ובני המשפחה משתדלים להיות ביחד בבית. אנשים מביאים את קרובי המשפחה מבתי אבות, וחולים ויולדות שיכולים לצאת מבית החולים נעזרים בציוד הרפואי", אומר משה כהן, מנהל השירותים והסניפים, "מטרתנו, כמו בכל ימות השנה, היא לאפשר לאנשים עם קשיים תפקודיים להיות בבית. גם המתנדבים בבתי המלאכה תיקנו בשבועיים האחרונים יותר מ- 1,500 מכשירים רפואיים וביחד עם ציוד חדש שנקנה מתרומות, אנו משתדלים למלא את כל הדרישות", הוא מסכם.

גם מחלקת "אשפוז בית" נערכת לחג ורכשה כמות גדולה של מיטות בית חולים ומנופים על מנת לאפשר שחרור של חולים הזקוקים להמשיך את תהליך ההחלמה בבית. ההערכה היא שעד חג ישאילו המתנדבים כ-20,000 פריטי ציוד רפואי בסניפי יד שרה ברחבי הארץ.