יאיר מנדלסון הי"ד
יאיר מנדלסון הי"דדוברות

טורניר הכדורגל השנתי של יישובי מועצת בנימין יתקיים השנה לזכרו של יאיר מנדלסון הי"ד.

מנדלסון מהיישוב דולב נרצח על ידי מחבלים לפני 23 שנה בעת שעשה דרכו בחזרה ממקום עבודתו בירושלים לביתו בדולב.

חבריו מספרים כי היה אדם רציני אולם בשעות הפנאי, התחביב הגדול ביותר שלו היה לשחק כדורגל. מנדלסון היה ממקימי היישוב דולב, וביחד עם תושבי היישוב הוא הקים קבוצת כדורגל מקומית. חברי הקבוצה, כולם בחורים צעירים כמוהו, הקפידו להיפגש לשחק כדורגל אחת לשבוע בשטחים הפתוחים של היישוב.

מנדלסון נרצח בערב חג הפסח תשנ"א, וחברו הקרוב אבי הר זהב, החליט להנציח את זכרו באמצעות הדבר שיאיר אהב לעשות יותר מכל - לשחק כדורגל.

מאז הרצח ועד היום, במשך 23 שנה, מארגן אבי הר זהב את טורניר הכדורגל השנתי לזכרו של יאיר. טורניר הכדורגל מיועד לילדים ונערים מכל רחבי בנימין, והוא מתקיים מידי שנה בסמוך לערב פסח לזכרו של יאיר הי"ד.

הטורניר של שנה זו ייערך בחסות ובסיוע מתנ"ס בנימין ביום חמישי הקרוב ויכלול יותר מעשר קבוצות של נערים בכיתות ה'-ו' ובכיתות ז'-ח' מיישובים מכל רחבי בנימין.

אבי הר זהב, מארגן הטורניר ומי ששיחק עם יאיר מנדלסון כדורגל לפני שנרצח אמר "בכל שנה אני מתרגש מהטורניר ומהעובדה שאנחנו ממשיכים את דרכו של יאיר. אני מאמין שזכרו של יאיר מונצח בצורה המתאימה ביותר לאדם שהוא היה - בחור צעיר מלא חיים, שאהב את אזור בנימין וגם אהב לשחק כדורגל".