אדל ביטון
אדל ביטוןבאדיבות המשפחה

בדברים נרגשים וקשים מבקרת אדוה ביטון, אמה של אדל ביטון, את התנהלותה של הנהלת בית החולין לוינשטיין הדורשת ממנה ומבתה לעזוב את בית החולים בו היא שוהה בהליכי שיקום לאחר שכזכור נפגעה מאבן שיודתה לעברה בשומרון.

ביטון האם מספרת על המכתב שקיבלה אתמול מהנהלת בית החולים ובו נקבע כי אדל השלימה את ההליך השיקומי והטיפול בה הגיע לשלב המקסימאלי ומשום כך ההנהלה אינה רואה לנכון לאפשר לה להישאר בבית החולים. בעקבות הקביעות הללו הורתה ההנהלה למשפחת ביטון לפנות את ביתם מבית החולים עד היום (רביעי) בשעה 12:00.

את תוכן המכתב מגדירה אדווה ביטון כ"שקרי ובזוי" וכמכתב שאינו מתאר את המציאות כלל ועיקר.

לדבריה הסאגה סביב הכוונה לפנות את אדל החלה כבר לפני כחודש וחצי כאשר הגיעה לידי משפחת ביטון הבקשה הראשונה לעזוב את בית החולים. אדוה מספרת כי בחודש דצמבר שוחחה עם מנהל בית החולים ופרסה בפניו את הדברים והבהירה לו כי המשפחה אינה מעוניינת להישאר בבית החולים ולהשתקע בו ובוודאי שלא לקחת מיטה של ילד אחר, אך במצבה של אדל יש להתאים את בית המשפחה לקליטתה הן מהבחינה הרפואית והן מהבחינה הסיעודית וכל עוד הדבר לא נעשה אין לאן להעביר אותה.

ביטון האם מספרת כי מזה כחצי שנה מצויה המשפחה בהליכים מול הביטוח הלאומי על מנת לקבל אישורים נדרשים להנגשת בית המשפחה ורק בימים האחרונים התקבלו האישורים הסופיים לתחילת היערכות בביתם, אך הביצוע עשוי להימשך כארבעה או חמישה חודשים, חודשי חסד, כהגדרתה של ביטון, חודשים בהם יימצא קבלן שיבצע את העבודות והבית יוכשר לקליטתה של אדל. "אנחנו כהורים לא יכולים לספוג את הכול על גבינו", היא אומרת.

"אני נותנת את כול כולי כאן, אבל מה יהיה בבית? אנחנו מדברים מתוך מקום של הידברות אבל אתמול, ערב חג, הגיעו אלינו בשבע וחצי בבוקר עם מכתב, יום לפני, ומורים לנו לעזוב. זה לא אנושי. הנהלת בית לוינשטיין והמדינה כולה איבדו צלם אנוש".

"הילדה שוכבת כאן על עצם היותה ילדה יהודיה. היא נפגעת טרור", מזכירה ביטון ומוסיפה: "אריאל שרון שכב שמונה שנים ללא הטבה כלשהי וכולנו מימנו אותו, והילדה שמתקדמת יפה כל כך לא יתנו לה את הזמן הזה?", תוהה ביטון הרואה באירוע כולו מאפיין של היחס למעמד הביניים. היא משוכנעת שלו הייתה בתה ביתו של שר, חבר כנסת או אח"מ אחר היחס היה שונה בתכלית.

ביטון מוסיפה ומספרת כי היא ובעלה סועדים את בתם במשמרות ובמציאות קשה ובלתי נתפסת. "נמנעתי לצאת אל התקשורת. לפני חודש וחצי הייתה כאן שרת הבריאות. נפגשנו ודיברנו כאם אל אם. היא אמרה שתטפל ותשלח אנשים אבל לא קרה כלום".

באשר למציאות כעת, ביום שבו הייתה אמורה המשפחה להוציא את אדל לביתם, אומרת אדווה כי בית החולים אינו יכול להוציא אותה ללא צו של בית משפט וכדי להתמודד עם הסוגיה המשפטית התגייס למשימה פרופ' אביעד הכהן, אך משיחה עם בא כוחו של בית החולים התברר לו כי בית החולים מתכוון ללכת להליך משפטי ובכוונתו לפנות לשופט על מנת לקבל צו שיורה על הוצאתה של אדל מבית החולים.

לפי שעה היא אינה יודעת אם השופט יכנס דיון לפני חג הפסח, אולם תחושותיה של אדווה ביטון קשות מאוד. "אנחנו מבקשים קצת חמלה ובית החולים לוינשטיין אמור להיות כזה", היא אומרת ומציינת כי המציאות שסביבה כוללת גם חדרים ריקים, כך שאין כל מניע להוצאתה המיידית של הבת מהמחלקה בה היא מטופלת, "חבל שהדברים נעשים באטימות וחוסר רגישות".

מבית לוינשטיין נמסר: "בית החולים העניק לאדל ביטון את הטיפול המיטבי. צוות היחידה לשיקום ילדים נרתם במלוא המקצועיות ותרם מניסיונו ומומחיותו על מנת לקדם את מצבה. לפני למעלה מחודש אדל הייתה אמורה להשתחרר מאשפוז בבית החולים, זאת לאחר שהמשפחה קיבלה הכנה להיערכות לקראת השחרור של אדל הביתה זמן רב מראש. בית החולים נתן ארכה נוספת של למעלה מחודש ימים להיערכות המשפחה מחוץ לבית החולים. לצערנו, אין באפשרותנו להאריך את התקופה יותר. חשוב לציין כי הטיפול הרפואי באדל הסתיים ואין הצדקה להמשך הישארותה באשפוז".