חיילים חברון
חיילים חברוןרויטרס

ראש מועצת קרית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, תוקף בחריפות את ארגוני השמאל הקיצוני שלדבריו אשמים בעימותים בין ערבים לחיילים, כמו ההתגרות של הנערים הפלסטינים בחייל הנח''ל "דוד" שיצרה סערה ציבורית.

"ארגוני שמאל מייצרים כאן אוירה נגד צה"ל ונגד ישראל", אמר לוינגר בשיחה עם ערוץ 7 וקרא למערכת הביטחון למנוע הגעת אנרכיסטים מאירופה לחברון.

לוינגר קרא לגרש את פעילי השמאל הקיצוני שכבר נמצאים באזור ופועלים לסכסך בין החיילים לערבים המקומיים. "הם מגיעים לכאן במטרה אחת - לפגוע בריבונותנו בעיר האבות ולהצר את צעדינו. שירחיקו מכאן גם את פעילי 'שלום עכשיו' ו'שוברים שתיקה', כי בלעדיהם בחברון היה שקט".

לדבריו חיילי צה"ל מתקשים להתמודד עם ההפגנות שמובלות על ידי אותם ארגונים קיצוניים. "אני מכיר את האוכלוסייה המקומית ואני רואה את הפעילות של האנרכיסטים בחברון ובהר חברון, הם מגיעים לכאן כדי להחליש את מדינת ישראל".

"היום יש תנועה כמעט חופשית של פלשתינים ואין כמעט מחסומים, לצערי ב-97 אחוזים משטח חברון אין כניסה דווקא ליהודים, כך שאין להם על מה להתלונן, אילולא האנרכיסטים היה כאן שקט", מדגיש לוינגר.

בתוך כך, הנער הפלסטיני שהתגרה בחייל "דוד" מהנח"ל נחקר ושוחרר. גורמים בצבא רמזו אתמול כי קיבלו הוראה שלא לשפוט חיילים שהשתתפו במחאה עד להודעה חדשה.

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס אתמול לסערת החייל ואמר כי האירוע יתוחקר והצבא יפיק ממנו לקחים. גנץ התייחס גם למחאה בפייסבוק והבהיר כי "הפייסבוק אינו כלי פיקודי. הוא כאן וזה עובדה, אבל הוא אינו מחליף או אפילו מקביל לשיח מפקדים עם חייליהם".

"נבחן את דרך הטיפול באירוע ונפיק את הלקחים הנדרשים. נדע לטפל באירוע הזה, כאירוע פיקודי לכל דבר, המעלה סוגיות של אתיקה וצבא, בהן יש לעסוק בכל הרמות וכך נעשה", דברי הרמטכ''ל.