סגן השר אבי וורצמן

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי), אומר לערוץ 7 כי יש למצות את הדין עם מבצעי "תג מחיר" ותוקפי כוחות הביטחון, ומספר על תכנית "הרועה העברי'' לטיפול בנוער הגבעות.

"אלה פעולות שחייבים לגנות אותן ולא יכולים שיתקיימו במדינתנו ומי שעשה אותן צריכים למצות איתו את הדין", מבהיר וורצמן, "יחד עם זאת משרד החינוך מפעיל תכנית 'הרועה העברי' שבמסגרתה רכזי נוער מעבירים תכניות לחיזוק הרוח הערכית של 'נוער הגבעות' וניתובו לתועלת מדינת ישראל ותועלתם האישית.

סגן שר החינוך קורא לרשויות החוק במדינה לתגייס על מנת לטפל בנוער הגבעות "ולהפנות את האנרגיה שלהם לדברים חיוביים ומשמעותיים".

וורצמן סיפר כי "התכנית התחילה לפני מספר חודשים יחד עם משרד החינוך, משרד המשפטים, משרד הראש הממשלה, הרשויות המקומיות וגורמים נוספים. אני בטוח שהיום כולם רואים את חשיבותה. אם נצליח בעבודה חינוכית נכונה לקחת את האנרגיה של 'נערי הגבעות' לדברים חיוביים נוכל לעשות שינוי משמעותי".

במסמך העבודה של ''הרועה העברי'' שפורסם לפני מספר חודשים, נכתב כי "בשל מעורבותם המשמעותית של קטינים באירועי 'תג מחיר', ובהמשך לעבודת מטה שנעשתה בשיתוף עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, גובשה תכנית 'הרועה העברי' אשר תיתן מענה חינוכי-רווחתי משקם לאוכלוסיית הנערים והנערות בסיכון ביהודה ושומרון, במסגרת המאמצים המערכתיים למיגור תופעת הפשיעה לאומנית".

קהל היעד של תכנית ''הרועה העברי'' הוא צעירים בגילאי 14-18 המתגוררים בגבעות באזור יהודה ושומרון. במסמך התכנית מודגש כי היא תפעל על מנת "לאתר את הילדים הצפויים לסטות אל דרכי נוער הגבעות, ולהתחיל כבר בשלבי ההתגלות הראשוניים". 

"נוער הגבעות הינו נוער בסיכוי ומאתגר, קל להיסחפות, מלא בעוז ובאנרגיה הדבק באמונתו ומוכן ללכת רחוק להשגת מטרותיו", מצוין במסמך המפרט את שלבי התכנית. בשלב ראשון, יופעלו מערכי החינוך לעידוד 'קבלת השונה', ומערך הרווחה שיסייע במישור האישי והמשפחתי. לצידם יגויסו אנשי גשר ודמויות מפתח בגבעות על מנת ליצור קשר ישיר, ולהגיע להסכמות עם מנהיגי הנוער, כהגדרתם.