ההרס ביצהר, השבוע
ההרס ביצהר, השבועצילום: פלאש 90

ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל, מחזק את תושבי היישוב יצהר שבשומרון, על רקע "קולות ההסתה" שנשמעו נגדם בשבוע האחרון.

"שמענו את קולות ההסתה נגד המתנחלים, נגד הילדים שהם מכנים 'טרוריסטים', לא שמעתי את קולות המחאה כנגד אלה שפוגעים בתורת ישראל ובמוסר היהודי, עם ישראל שותק", אומר הרב אריאל.

בראיון לערוץ 7 טוען ראש מכון המקדש כי בארץ ישראל יש חיוב לציית קודם כל לחוקי התורה. "לפני 3,300 שנה בערך עם ישראל חצה את הירדן עם ארון הברית והמשכן ומשם הלכו להר גריזים ועיבל, לא רחוק מיצהר. הם בנו מזבח והביעו את המחויבות לתורת ישראל.

"הרב צבי יהודה קוק אמר תמיד ששכם שלנו וחברון שלנו. גם היום שאנחנו שומעים את הביטוי שהם לקחו את החוק לידיים, אז בואו לא נתבלבל ואני מוכן שיושיבו אותי בבית הסוהר, וכבר ישבתי שם. החוק היחיד במדינת ישראל זה חוק התורה, זה מה שנכתב על אבני המזבח בערב פסח לפני 3,300 שנה".

הרב אריאל מסביר כי רק מכוח התורה עם ישראל שב לארצו אחרי שנות הגלות, "לכן מי שאומר שיש מי שנוטל את החוק לידיים, טועה ומטעה. אנחנו מחויבים לחוקי התורה ומי שבא להרוס בתים ביצהר באמצע הלילה עובר על חוקי התורה".

הרב מחזק את אנשי יצהר ואת מעשיהם השבוע, אך לא מזכיר את השחתת המוצב הצבאי ותקיפת כוחות הביטחון. "אבא של ציפי לבני נלחם בבריטים כי הוא רצה לעלות לארץ, האם קראו לו טרוריסט? היום הבת שלו רוצה להשליט את החוק הבריטי שיהודי לא ישב בחברון, ביצהר ויריחו".

על ראש הממשלה אומר ראש מכון המקדש כי "נתניהו עשה רבות למען המדינה, אבל אין לו שום זכות להרוס אותה ולחלק אותה לפלשתינים, או להקפיא בה בנייה. זו לא הארץ של בנימין נתניהו או של אבא שלו, אין לו שום רשות לחלק אותה".

"אומרים שהם טרוריסטים יותר מהחיזבאללה, זה מביש לשמוע את מנהיגי ישראל מדברים ככה על הילדים. מי שגירש במדים שחורים את גוש קטיף, מי שפינה את ימית באלימות, מי שזרק משפחה באמצע הלילה מיצהר, הוא הטרוריסט", מדגיש הרב אריאל, "אני הייתי ממשחררי הר הבית, ספגתי רסיסים, אז שלא יספרו  לי סיפורים. הממשלה כאן פועלת באלימות והמגיבים, הם המסכנים שלא יודעים מה לעשות. הטרוריסטים האלה הם ילדים טובים וחמודים".

הרב אריאל משוכנע שאנשי יצהר יזכרו לטובה בדפי ההיסטוריה היהודית, "עוד חמישים שנה אף אחד לא יזכור את בנימין נתניהו, אלא את אלה שבנו את ההתיישבות".