שר הכלכלה נפתלי בנט
שר הכלכלה נפתלי בנטצילום: פלאש 90

שר הכלכלה ויו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט פונה הבוקר באיגרת ישירה וגלויה לערביי ישראל ובה הוא פורס את עמדתו בסוגיית שחרור המחבלים.

באיגרת הוא מדגיש כי שחרור של מחבלים ערבים ישראליים הופך את ערביי ישראל למעשה לאזרחים מסוג ב' ומהווה למעשה אות קלון למגזר הערבי כולו.

את מכתבו פותח השר בנט בתזכורת להחלטת המפלגה לפיה "אם שחרור כזה יתבצע אנחנו נפרוש מהממשלה".

"באיגרת זו אני פונה אליכם, אזרחי ישראל הערבים, על מנת להסביר את הדברים. יש סיבות רבות להתנגד לשחרור מחבלים ישראלים. קודם כל, כי הם רוצחים. ורוצחים לא משחררים. זה ברור, זה פשוט, זה מוזר שצריך להזכיר ולהסביר את זה. הבית היהודי התנגדה להחלטה על שחרור רוצחים ותתנגד גם בעתיד. אדם שקם בבוקר כדי לגדוע חיים של ילדים, נשים וגברים שהוא אפילו אינו מכיר, ראוי לרצות את העונש החמור ביותר האפשרי. אין מחילה. בנוסף, שחרור של רוצחים מעודד טרור. גם זה פשוט ומובן. מי שרואה את חבריו משתחררים אחרי שרצחו, מתקבלים בכבוד מלכים ומרופדים גם כספית - הסיכוי שיהפוך למחבל בעצמו הולך וגדל".

כאמור, מכתבו של בנט מתמקד בפגיעה הישירה במעמדם של ערביי ישראל עצמם והוא כותב: "בשבילכם, ערביי ישראל, הסוגיה הזאת נוגעת בנושא רגיש הרבה יותר - בסוגיית החיבור ביניכם לבין מדינת ישראל. עיסקת שחרור של ערביי ישראל הופכת אתכם לכאורה לאזרחים סוג ב'. היא פוגעת בראש ובראשונה בכם. עיסקה שבה ראש ארגון הפתח דורש שחרור ערבים ישראליים מהכלא היא אות קלון - שאינו מוצדק - למגזר הערבי. עיסקה כזאת שומטת את דרישתכם לשוויון זכויות מלא - וצודק. הרי אם "אבו מאזן יסדר" - אזי, יגידו לכם אזרחי ישראל היהודים, אז שיסדר בשבילכם הכל".

עוד מציין בנט במכתבו איזכורים לפעילותו הענפה בשנה האחרונה למען שילובו של המגזר הערבי בתעשייה ובתעסוקה הישראלית: "בשנה האחרונה הנחיתי את משרד הכלכלה בראשו אני עומד, לשים לעצמנו כיעד מרכזי של המשרד את שילוב הציבור הערבי בתעסוקה. לשם כך הקמנו בהשקעה אדירה מרכזי תעסוקה והכוון לנשים ערביות, הקצינו עבורם תמריצים מיוחדים, הגדלנו את הסבסוד למעונות יום בעשרות מליוני שקלים, אפילו יצרנו תמריצים מיוחדים למעסיקים שיבחרו להעסיק מתוך הציבור הערבי - עלה על כך גם קמפיין ייעודי בטלויזיה. הקמנו מרכזי עסקים לציבור הערבי, הקמנו קרן הלוואת לנשים ערביות יזמיות ועוד ועוד. רק השבוע פגשתי קבוצת יזמי הייטק ערבים בנצרת, על מנת לסייע להם בפריצה לשוק הבינלאומי".

"ומה בעצם עיסקה כזאת באה ואומרת? אנחנו, ממשלת ישראל, משקיעים בציבור ומאמין בצורך לשלב אותו בחיי המעשה בישראל, אבל אבו מאזן בא והופך את הציבור הזה, דה פקטו, לאזרחים שלו, של הרשות הפלסטינית. לגיס חמישי חס וחלילה. רק שוו בנפשכם שולדימיר פוטין היה כעת דורש מישראל שחרור רוצחים יוצאי רוסיה מהכלא. האם יש דבר נוראי מכך? האם הייתם רוצים - אזרחים יקרים - שכשאתם לומדים באוניברסיטת ת"א או חיפה, יסתכלו עליכם כעל שליחים של ארגון זר, שמטמיע אתכם בחברה הישראלית, הופך אנשים מכם למחבלים בתעודות זהות כחולות ואז דורש את שחרורכם? אני לא מסכים לכך, ומי שמסכים לכך - לא את טובתכם הוא מבקש, אלא את אובדן הלגיטימציה של אזרחותכם במדינת ישראל. אני פונה אליכם, אחד אחד מכם: השיבו בעצמכם לאבו מאזן את הפתגם היפה בעברית: "שמור
אותי מאוהבי, משונאי אשמר בעצמי". או במילים פשוטות: בלי טובות".