השר אריאל בראיון חגערוץ 7

בימים אלה בהם "ריח הבחירות באוויר" הגענו ללשכתו של שר הבינוי והשיכון אורי אריאל כדי לשוחח איתו על הפרישה הצפויה אם ישוחררו מחבלים ישראלים, יהונתן פולארד, העימותים ביצהר והבנייה ביו"ש ובירושלים.

"אנחנו לא בעד פירוק הממשלה. אנחנו לא הפרענו כאשר ממשלת ישראל החליטה ללכת למשא ומתן עם הפלסטינים, אמרנו רק שהשאלה היא מה התכנים במו"מ ועכשיו הגענו לרגע שאנחנו לא יכולים להשלים לנוכח הפגיעה החמורה בריבונות ישראל בשני מובנים, האחד בכך שהרשות הפלסטינית מתערבת בענייני המשפט בתוך מדינת ישראל ודורשת לשחרר רוצחים מחבלים ישראלים ובמובן השני ההליכה של הפלסטינים באופן חד צדדי לאו"ם, לא נסכים לזה ולכן אנחנו פונים לראש הממשלה: ישר את הקווים ואל תיתן לפגוע בריבונות ישראל".

"אין ספק שיש ריח אפשרי של בחירות באוויר, אין כאן איום אלא אמירה ברורה לראש הממשלה וזה נכון לומר לרה"מ את מה שאנחנו חושבים. האפשרות לבחירות זה לא דבר רצוי ועל ראש הממשלה לקבל את האחריות ולעצור את המשא ומתן".

אריאל מתייחס לדברי השרה לבני שאמרה, יצהר זה בנט ואריאל', "מה שאומרת השרה לבני זה דבר חמור מאוד, גם לבני וגם שרי יש עתיד וכל שרי הממשלה כולנו יודעים שמי שאשם בכישלון השיחות זה הפלסטינים. הניסיון של לבני למצוא שעירים לעזאזל בתוך הממשלה הוא ניסיון בכייני ולא ראוי ומקורו במצבה הלא פשוט של לבני מבחינה פוליטית".

אריאל מתייחס לאירועים ביצהר וסבור כי ההנהגה ביו"ש לא אשמה ולא עצמה עין לנוכח אירועי תג המחיר, "המעשים שקורים על ידי קומץ נערים הם חמורים וראוי שתהיה נקיטה נגדם בכל הצעדים המשפטים והדמוקרטים, יחד עם זאת אני אומר לשר הביטחון והממשלה, לא בידכם לעשות ענישה קולקטיבית כנגד כל תושבי השומרון, אני לא מקבל את ביטול אירועי חומש או בכך שכוח מג"ב כבש את הישיבה ביצהר. תעמידו את הפורעים למשפט אנחנו מדינת חוק אך ענישה קולקטיבית היא דבר לא צודק ולא דמוקרטי שדוחפת אנשים לקיצוניות. אנחנו לא אשמים ולא עצמנו עיניים על המשטרה לטפל באותם פורעים".

אריאל סבור כי לקראת תחילת 2015 מחירי הדירות ירדו,"קידמנו את הבנייה בצורה משמעותית, יש עלייה של 10% גם בשיווקים לקבלנים וגם בהתחלות וסיומי בנייה. עד שהדברים יתחילו להשפיע על השוק אנחנו פועלים בתוכנית גישור של מע"מ אפס בתקצוב של 3 מיליארד. אני מאמין שב-2014 מחירי הדירות יבלמו וב-2015 יתחילו לרדת. נכון להיום המלצתי באופן פרטי לילדיי לא לקנות דירה ולחכות".

"צריך לבנות יותר ביהודה ושומרון", אומר אריאל, "גם בירושלים לא בנינו מספיק. ואני אעשה כל מאמץ לבנות יותר, אנחנו חייבים לבנות יותר"

אריאל שימש בכנסת הקודמת כיו"ר השדולה לשחרור של יונתן פולארד ומסביר כי לא עומדת בפניו דילמה, "לא פגשתי את פולארד, והרבה מאוד שנים וגם בימים אלה אני מנסה לקדם את שחרורו. לצערי האמריקאים משתמשים בפולארד כקלף מדיני וזה דבר לא ראוי. אני מקווה מאוד שישחררו אותו עוד הפסח הזה ושיחגוג את הפסח בישראל. הדילמה לא גדולה כי גם יונתן חושב שזה לא ראוי ומתנגד לשחרור מחבלים כתנאי לשחרורו. אני מבין את הצד האנושי והמשפחתי אבל אנחנו מסתכלים כמדינה. בסופו של דבר ראוי שיהונתן ישתחרר ויהיה חופשי ויחגוג את הפסח בארץ ישראל עם עם ישראל".