גוש עציון היום
גוש עציון היוםתיירות גוש עציון

למעלה מ-10,000 בני אדם הגיעו במהלך היום (רביעי) לאתרי התיירות בגוש עציון. 

במחלקת התיירות מספרים כי מדובר במספר שיא של מבקרים.

לראשונה נערכו הדרכות למערת חריטון הסמוכה לתקוע וכן הפעלה וסדנאות לכל המשפחה. המבקרים צעדו למערת חריטון המתוארכת לתקופה קדומה ושם התאפשרה כניסה לתוך המערה עצמה.

גם את אתר ההרודיון פקדו אלפים שהגיעו לאתר ונהנו מהדרכות על האתר אותו הקים הורדוס שישמש כארמון עבורו. מהר הרודיון וממזרח גוש עציון באופן כללי ניתן להשקיף מזרחה ולעמוד על הקרבה לים המלח.

מאות משפחות הגיעו גם לאמת הביאר בגוש עציון שהוליכה מים לירושלים בתקופת בית שני. הכניסה לביאר מאפשר הצצה מיוחדת אל מפעל המים העתיק להנות מקרירות ומים צלולים (לא לשתיה). גם אל חוות ארץ האיילים הגיעו מאות משפחות

מנכ"ל עמותת התיירות בגוש עציון, גד כהנא, אמר כי "גוש עציון מציע שפע של חוויות ואתרים לכל המשפחה - החל מאתרי היסטוריה ומורשת לצד פעילויות כיף, אתגר ואקסטרים כמו אומגה, טיולי ג'יפים וטיולי טרקטורונים".

"זה מאוד משמח לראות רבבות מבקרים מגיעים לכאן היום ואנו מאמינים שהזרם ילך ויגבר גם בימים הקרובים", הוסיף כהנא.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, אמר כי "מדהים לראות כיצד מחג לחג עולה בקביעות ובהתמדה מספר המטיילים והמבקרים המגיעים הנה".

הוא ציין כי עם ישראל "מצביע ברגליים ומצהיר שגוש עציון הוא בית ישראלי".

במועצה האזורית גוש עציון שוקדים באחרונה על חיבורו של גוש עציון לים המלח באמצעות דרך נופית, הפרויקט נמצא בראשיתו ומצוי בשלב התכנון. במועצה מספרים כי פריצת הדרך תשיג מספר מטרות ובהם עידוד התיירות בציר שבין שפלת יהודה דרך גוש עציון לים המלח וכן שמירה על אדמות מדינה, החי והצומח באזור זה.