קליעים, נשק
קליעים, נשקThinkstock

בגלל קליע: המטייל הישראלי סתיו סליבנצב, עצור במומבאי שבהודו כבר שבעה חודשים, לאחר שבתיקו נמצאו שלושה קליעים ככל הנראה משרותו הצבאי.

הקליעים יצאו מנמל התעופה בן גוריון בישראל, ובשיקוף בארץ לא התגלו.

"אני ממתין למשפט כבר חודשים", סיפר סתיו הבוקר לגלי צה"ל, "אני לא מבין מה גורם לכל העיכובים, אבל עורכת הדין שלי מספרת שהכל מוכן ורק השופט מעכב את הדיונים".

השגרירות הישראלית לא מצליחה לסייע לו, "הייתי אצלם בשבוע שעבר והם אמרו לי שעם כל הכאב והצער הם לא יכולים להתערב במערכת המשפטית של הודו", סיפר סתיו. "הם כתבו מכתב למשרד בארץ אחרי שהסברתי להם את המצב. הם אמרו לי שאם זה לא יעזור אז אין מה לעשות".

סתיו תיאר את ההתמודדות שלו עם המקרה, "בימים הראשונים של המעצר לא האמנתי שזה קורה לי", מספר סתיו. "אחר כך זה עובר למצב של חוסר וודאות - אף אחד לא דיבר איתי, אף אחד לא נתן לי עדכון על מה קורה באמת".

אמו של סתיו התייחסה בגלי צה"ל לחגיגות חג הפסח בלי בנה. "מצב הרוח שלו לא טוב והוא ממש רוצה לנסוע הביתה כבר", סיפרה אמו. "היה קשה לחגוג את ליל הסדר כמו שהיה קשה לחגוג את יום ההולדת שלו כשמלאו לו 25 והוא לא היה בבית. זה עצוב מאוד".

המקרה של סתיו אינו ראשון וככל הנראה לא אחרון. עורכי דין רבים מתעשרים מישראלים, יוצאי צה"ל, ששוכחים קליעים בתיקיהם האישיים. לאחרונה טיל ערוץ 7 בסיפור דומה של תושב בנימין שיצא לנפוש שם ונתפס עם קליע בתיק, הוא שוחרר לאחר סיוע גדול מאנשי חב"ד במקום. כשניסה כתב ערוץ 7 לברר עם עורך הדין המקומי כיצד להציגו בראיון, השיב בעו"ד באנגלית, "אני מומחה לישראלים ששוכחים קליעים בתיקים"...