אברהם שפירא, חייל בשירות חובה ותלמיד ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, פנה לרמטכ''ל וביקש ממנו לשרת במבנה הישיבה, לאחר שכוחות הביטחון השתלטו עליו.

"בשעה שהטרור הערבי משתולל, המפקדים הבכירים החליטו להשתלט על הישיבה שלי ולהפוך אותה לבסיס משטרה", אמר החייל בסרטון שעלה ליוטיוב תחת ערוץ "מתגייסים באמונה".

החייל תקף בחריפות את כוחות הביטחון שהשתלטו על הישיבה. "הקלגסים האלה יושבים ומחללים את הישיבה, ולחיילים אין את האומץ לבוא ולהגיד למפקד 'לא - אני לא מחלל את בית המדרש'.

"אני מציע לרמטכ"ל לשבץ אותי לשירות כאן בישיבה ובעזרת ה' אלמד את החיילים איך נלחמים באויב האמיתי ומתי אומרים למפקד 'לא'", הוסיף החייל.

בשבוע שעבר, בעקבות האירועים האלימים ביצהר והרס מוצב צבאי סמוך לישוב, החליט שר הביטחון לנקוט ביד קשה נגד הישוב ונגד הישיבה הפועלת במקום - ''עוד יוסף חי''. פלוגה של לוחמי מג"ב השתלטה על הישיבה ובכך למעשה נמנע המשך פעילותה במבנה.

"צה"ל ומערכת הביטחון רואים בחומרה את מעשי האלימות האחרונים והפגיעה בחוק ובסדר ויפעלו בכל האמצעים על מנת לשים קץ לאלימות זו", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

גורם צבאי הוסיף כי "מבנה הישיבה נבחר עקב שיקולים מבצעיים וכל היותו בסיס קדמי להוצאת פעולות אלימות כנגד כפרי הסביבה הפלסטינים וכוחות הביטחון".