חדש בגוש
חדש בגושמרכז החוויה של צומת

מאות רבות של מבקרים הגיעו במהלך ימי חול המועד לחווית צומת - מרכז המבקרים החדש העוסק בפיתוחי הלכה וטכנולוגיה ופתח השבוע את שעריו באלון שבות בגוש עציון.

המבקרים מתנסים בחידושים הטכנולוגיים שפיתחו במכון צומת ומיושמים בכל שטחי החיים הציבוריים בישראל בביטחון, ברפואה, בכשרות ובאבטחה.

אחד מהפתרונות החדשים יותר שנחשף לראשונה בתצוגה הוא סידור שבת לפנס רחוב סולארי שבלילה מגביר את התאורה כאשר מתקרבים אליו. המבקרים מפעילים מצלמות שבת, מנגנוני פתיחת דלתות חשמליות בשבת, אמצעי תאורה מיוחדים לשבת ועוד

במרכז החדש "חווית צומת" מספרים כי "המרכז הושק באופן מותאם ומכוון לצעירים ולנוער, בעזרת סרטים הומוריסטיים מיוחדים על הפתרונות ההלכתיים, שהופקו בידי השחקן אסי צובל ובעזרת סרטונים מצויירים על מושגי השבת ובעיקר בתצוגה ייחודית שאליה נאספו מיטב הפתרונות ההלכתיים של מכון צומת ולמבקרים מתאפשרת התנסות בהם".

אחת האטרקציות שבמרכז היא הכניסה למקומות מסווגים ביטחונית בשבת שהכניסה אליהם מתבצעת אך ורק בעזרת טביעת אצבע או זיהוי הפנים של המורשים. המבקרים גם מתפעלים אזעקה לארון הקודש המורשית לשימוש בשבת ומתנסים בפתרונות שהוטמעו בצה"ל במקלדות שבת ועוד.

"אנו שמחים לארח את עם ישראל כאן בחול המועד", אומר ראש המכון, המהנדס הרב ישראל רוזן, "מרבים שבאו, קיבלנו תגובות חמות, על מיזם תיירות חינוכית החושף את הלכות שבת עם הרבה ענין, וממחיש באמצעים מתקדמים את התפר שבין ההלכה למציאות המודרנית".