שחקני רחוב בהר כביר
שחקני רחוב בהר כבירמועצת שומרון

במועצת שומרון מסכמים בסיפוק את חלקו העיקרי של חול המועד ומדווחים כי אלפי מטיילים מכל רחבי הארץ הגיעו לאירועי התיירות שהתקיימו ברחבי השומרון.

"המטיילים הרבים צבאו על הר כביר שם התקיימו סיורים ללא תשלום, ושחקני רחוב שהמחישו את ההיסטוריה של המקום וזכו לתשואות רבות", מספרים במועצה.

רבים מהמטיילים הגיעו גם להפנינג שהתקיים לראשונה בישוב מבוא דותן שבצפון השומרון, והתקיים ביוזמת הגרעין התורני בישוב ובסיוע המועצה האזורית שומרון. המטיילים סיירו בסיורים ללא תשלום בפינות החמד שבאזור, הצבוע ירוק כל ימות השנה, והתחקו אחר כתב חידה מוסיקלי שהוביל את המטיילים בעקבות השירים הרבים שנכתבו על הקרב הידוע בעמק דותן וכן אחר סיפורו של יוסף שהתרחש ממש שם.

בין המטיילים שהגיעו מכל רחבי הארץ הגיעה גם קבוצת תיירים מנורבגיה שטיילו על הר כביר ועל הר עיבל והתרשמו מאוד מהמקום.

גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון, סיכם את אירועי הפסח בשומרון ואמר: "נהנינו לראות היום את אלפי המטיילים, בכל רחבי השומרון, כובשים ברגליהם את הקו הירוק ומטיילים בשומרון הירוק מצפון סמוך לחדרה עפולה ועד דרום השומרון".

במועצה מוסיפים לדווח כי האתר הפופולארי ביותר לטיול בשומרון היה הר כביר, ולאחריו מבוא דותן בצפון השומרון, והגנים הלאומיים סבסטיה והר גריזים. עם זאת רבים מהמטיילים צבאו על המעיינות והנקבות ברחבי השומרון שעברו שיפוץ לאחרונה ופתוחים למבקרים.

כעת מצפים בשומרון למבקרים מסוג מעט שונה, כאלה המבקשים להעשיר את הידע שלהם בחידושים ארכיאולוגים הנוגעים לדמותו של המלך אחאב. מדרשת שומרון תקיים באסרו חג פסח את כנס שומרון הרביעי שם חוקרים מהשורה הראשונה יחשפו מחקרים ארכיאולוגים חדשים המטילים ספק בדמותו של אחאב כפי שאנחנו מכירים אותה היום.