נפרד. שפירו
נפרד. שפירופלאש 90

ההבנה שסוגיית הויזות לארצות הברית היא סוגיה רגישה בעיני הציבור הישראלי מחלחלת ככל הנראה גם לצוות שגרירות ארה"ב בישראל ולמחלקת המדינה האמריקנית.

הלילה (מוצ"ש) כתב שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, בדף הפייסבוק שלו, כי "אני מקבל הרבה שאלות על הנושא של ויזות לארה״ב, ובמיוחד לגבי חיילים משוחררים שרוצים לבקר בארה"ב".

שפירו ציין, כי "אני רוצה להודיע לכם על יוזמה של מתלקת המדינה האמריקאית להתמודד עם העניין".

מתברר כי הכעס הישראלי על מדיניות האשרות הגיע עד לחברי קונגרס אמריקניים, וכי השבוע שיגרה מחלקת המדינה מכתב לחברי הקונגרס, בו תוארה "החלטתו של מזכיר המדינה ג׳ון קרי להבטיח שהמחלקה תקח כמה צעדים מידיים על מנת להגדיל את מספר הישראלים הצעירים שיוכלו לנסוע לארה"ב, לפי חוק ההגירה שלנו".

שפירו מדגיש, כי "החוק עדיין אומר שכל מבקש/ת ויזה צריך/ה להוכיח שהוא/היא מתכוון/ת לחזור לישראל, ולא מרשה למקבל/ת ויזה להישאר מעבר לתקופת הויזה או לעבוד באופן בלתי חוקי במשך ביקורו/ה בארה״ב".

לדבריו, "אנחנו מודעים לעובדה שלמרות ששני שלישים של מבקשי ויזה צעירים מקבלים ויזות, יש לכמה אנשים תפיסה מוטעית שישראלים צעירים לא יתקבלו בברכה בארה"ב. בוודאי שזה לא נכון. ישראל היא אחת מבנות הברית הכי קרובה שלנו, ואנחנו מברכים כל יצירת קשרים בין ישראלים ואמריקאים, כולל ביקורים בארה"ב. אנחנו נעשה כמה שאפשר כדי לעודד ישראלים שהם זכאים לבקר בארה"ב לנסוע".

שפירו אף בישר, כי "אנחנו גם מקימים קבוצת עבודה משותפת עם ממשלת ישראל שתחקור איך להכניס את ישראל לתכנית ויתור הויזה (Visa Waiver Program). זה יקח יותר זמן עד שישראל תעבור את כל הקריטריונים שבחוק, אבל זאת מטרה משותפת של שתי המדינות".

"זה חשוב להדגיש שלא כל מבקש/ת ויזה בעצם זכאי/ת לקבל לפי החוק. אבל הכוונה שלנו היא להגדיל את מספר המקבלים. נעדכן אתכם באופן יותר מפורט בתקופה הקרובה", הוסיף שפירו.