רונטל: לגבות את החוב של הרש"פ

יו"ר חברת החשמל, אלוף (מיל') יפתח רון טל, השתתף היום (שלישי) בכנס רמלה ה-7, העוסק במדיניות כלכלית.

רון טל ציין בדבריו, כי "חלק ממאפייני מדיניות הרווחה שאני מאוד מסכים איתה זה להוריד את יוקר המחיה שמשפיע על כל תחום. בשנה הקרובה אנו נוריד את עלויות החשמל".

"במשך שנים השתמשנו עם חומרים מזהמים, יקרים ולא פחות בעייתיים, קונים את זה מהגויים. מדינת ישראל עוברת לייצר חשמל באמצעות גז. מוקמות תחנות כוח המייצרות חשמל בגז", ציין רון טל.

לדבריו, "האביב הערבי הביא את מדינת ישראל בבת אחת למצב בעייתי ללא אספקת הגז ואנו הגענו לייצר חשמל בסולר. צריך להבין שיחידת סולר אחת עולה פי חמישה מיחידה אחת של גז. מאז אנו מוציאים 100 מיליון שקלים ביממה וזו הסיבה למצב הפיננסי הגרוע של חברת החשמל. הגענו ב-2012 למשבר החמור ביותר בחברת החשמל גם פיננסית וגם בייצור חשמל".

"לפני שנה התחלנו לקבל גז ממאגר תמר. בניגוד למאגרים הקודמים מדובר בגז שיספיק ל-20 שנה. יש לנו גז ישראלי בים שמתחיל להגיע לחופי מדינת ישראל בכמות בלתי מוגבלת. למעשה, מתאפשר לממש מהפכה שהיא המהפכה האמיתית של מדינת ישראל שתביא את החשמל להורדת מחירים. הכי חשוב מדובר בחשמל שהוא כחול לבן. אנו מגיעים למצב שהוא באופן מלא הוא הגז שלנו", הדגיש.

רון טל ביקש לא להשוות בין ועד עובדי חברת החשמל לוועדים אחרים, אך הדגיש כי נושא החשמל חינם יטופל במסגרת הרפורמה במשק החשמל.

כאשר נשאל לגבי חוב הרשות הפלשתינית העומד על למעלה ממליארד שקלים השיב רון טל, "אם היה תלוי בי הייתי מנתק להם את החשמל מחר. כל חברה פרטית הייתה מנתקת ממזמן את החשמל. אנחנו דורשים מהרשות הפלשתינית לשלם עד האגורה האחרונה".