אהרן רזאל מופיע בבמת יום העצמאות
אהרן רזאל מופיע בבמת יום העצמאותהבית היהודי בלוד

מי שהסתובב בלוד בימים האחרונים וביום העצמאות בפרט בוודאי הרגיש רוח רעננה וציונית מנשבת בעיר.

מלבד העובדה שלוד נראית מטופחת הרבה יותר מבשנים עברו, ניתן היה להרגיש את האווירה החגיגית של יום העצמאות בכל רחוב ופינה.

חברי מועצת העיר מטעם "הבית היהודי", יוסי הרוש ועמיחי לנגפלד, מסתכלים בסיפוק על הימים האחרונים ומתכננים כבר את אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות של השנה הבאה. "היתה לי מטרה אחת מרכזית כשנערכנו לקראת הימים המיוחדים הללו", אומר לנגפלד, חבר הגרעין התורני בלוד, "לרומם את הרוח של תושבי העיר ולוודא שהם מטעינים מצברים לשנה שלמה".

לנגפלד מזכיר כי השנה, לאחר עשור, התקיימו בחירות לעיריית לוד. "הציונות הדתית בעיר נמצאת עם יד על ההגה העירוני בכל המובנים, והאחריות שלנו כיום היא על כל העיר, על כלל השכונות ועל כל התושבים".

"תודה גדולה מגיעה לחברנו ראש העיר עו"ד יאיר רביבו שרואה איתנו את הדברים עין בעין", הוא מספר ומוסיף כי "ברור לי מעל לכל ספק שההצלחה תלויה באחדותנו. ככל שנהיה מאוחדים נצליח להכפיל את יכולת ההשפעה והעשייה שלנו. לשם כך, חברי לסיעה וסגן ראש העיר יוסי הרוש ישבנו על מנת לבנות את התכנית הזאת ולהוציא אותה לפועל באופן שוטף במהלך השנה כולה".

תקיעת שופר בסיום תפילת ליל יום העצמאות

לנגפלד מעיד כי בשנים האחרונות, בשכונות רבות בלוד לא נתלה אפילו דגל ישראל אחד לקראת יום העצמאות. השנה לעומת זאת "ראש העיר ומנכ"ל העירייה אהרון אטיאס דאגו שבכל רחוב כולל כל השכונות הערביות יהיה דגל ישראל על כל עמוד.

"נורות לד בצבעים כחול ולבן נתלו לאורך הרחובות ועל כך מגיע להם יישר כוח גדול, המהלך הקרין מאוד על התושבים וחלקם ממש הופתעו לטובה שעיריית לוד תולה דגלי ישראל באותן שכונות.

"אחד הנושאים המרכזיים שלנו בבחירות היו החזרת המשילות לכל שכונות העיר וזה ללא ספק אחד מהסימנים לכך", הוא מדגיש, "אין ספק שתושב שרואה את ראש העיר שלו מתנהל כמנהיג הדבר גורם לו לזקוף את קומתו".