רגעים של חרדה עברו אתמול על נוסעי טיסת טורקיש איירליינס מספר 20 מאיסטנבול לבייג'ינג, לאחר שזו נאלצה לסוב על עקבותיה למסלול ההמראה רגע לאחר שיצאה לדרכה ובשל תקלה במערכת ההיגוי.

מדובר במערכת ההיגוי של המטוס 777 של חברת בואינג האמריקאית שנחשבה בזמנו למערכת יעילה ומשוכללת, אך באחרונה זוכה לביקורת רבות עקב תקלות חוזרות ונשנות המתגלות במטוסים המכילים את המערכת האמורה .

החרדה הפכה לסיוט לאחר שהמטוס יצא בשנית לדרכו ועמד להמריא. שניות ספורות לפני ההמראה שוב נאלץ המטוס לסוב על עקבותיו ובשל תקלות דומות. גם הפעם ארכו שעות ארוכות עד אשר הוחלט להחליף את המטוס, והטיסה שוב יצאה לדרכה – בפעם השלישית - הפעם ללא תקלות, בדרך ליעדה – סין.

האדמו״ר משאץ - אשדוד, רבי דוד מוסקוביץ', המשמש גם כיו"ר מערכת הכשרות SKS מהדרין נכח על הטיסה האמורה יחד עם צוות המשגיחים בדרכו לעבודת ההשגחה בעשרות מפעלי המזון הפזורים ברחבי סין. לדברי המשגיחים, המתח בקרב הנוסעים היה גדול אך בס"ד הסיפור הסתיים ללא פגע.

"זהו מצב בכלל לא נעים, בלשון המעטה", סיפרו. "היו אנשים שפרצו בצעקות, היו שביקשו לשתות מים, והיו גם מספר תגובות קיצוניות של נוסעים שנכנסו לפאניקה מוגזמת. אנחנו התפללנו כיהודים מאמינים וב"ה הסיפור הזה הסתיים ללא פגע".

"עבודת ההשגחה ברחבי העולם כרוכה בלא מעט ניסיונות", סיפר האדמו"ר, "אכן המתח בקרב הנוסעים ניכר היה לעין ואף בקרב המשגיחים, אברכים בעלי משפחות גדולות בלע"ר. אולם ב"ה, בזכות התפילות שבקעו רקיעים, הוסדרו התקלות ובסופו של יום המטוס המריא ליעדו בצורה חלקה".