רה''מ מתראיין לתקשורת הזרה

סגן שר החינוך אבי וורצמן (הבית היהודי) אומר הערב (חמישי) בתגובה להקפאת המשא ומתן המדיני כי כל מובילי השיחות עם הפלסטינים קבלו הוכחה שאין לישראל פרטנר להסכם שלום.

''כעת הוכח שאין פרטנר לשלום אלא פרטנר לטרור", אמר וורצמן והזכיר כי "'הבית היהודי' נתנה אפשרות לניהול המשא ומתן למרות חוסר האמון המוחלט שלנו בתהליך מלכתחילה".

בתנועת ההתיישבות "נחלה" הציגו את התכנית להקמת נקודות התיישבות חדשות ביהודה ושומרון, על רקע קריסת המשא ומתן. ''המבוי הסתום אליו הגיע המשא ומתן המדיני אינו כישלון אלא גורם מזמן ליציאה לדרך חדשה", אמרו בתנועה.

בעת הזו, אומרים בתנועת ההתיישבות, יש לממש תכניות רחבות היקף ליישובם של 3 מליון יהודים ביהודה ושומרון בערים ובישובים חדשים.

"בזמן ממשלת יצחק שמיר שקדה הממשלה על תוכניות מפורטות ליישובם של מיליוני יהודים ביהודה ושומרון, הגיע הזמן להוציא תוכניות אלה מן הכוח אל הפועל", הכריזו הערב אנשי התנועה.

אחר הצהריים, בתום דיון שנמשך שעות בקבינט, החליטו השרים לעצור באופן מיידי את המשא ומתן עם הפלסטינית ולהטיל סנקציות כלכליות שונות על הרשות הפלסטינית. 

בתגובה למהלך הישראלי אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סעיב עריקאת לסוכנות הידיעות AFP כי "ההנהגה הפלסטינית תבחן את כל אפשרויות התגובה להחלטת ממשלת ישראל נגד הרשות הפלסטינית. הפיוס נמצא כעת בעדיפות עליונה עבור העם הפלסטיני". 

בראיון לרשת NBC האמריקנית אמר ראש הממשלה נתניהו כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן יכול "לשנות מסלול" ולבטל את ההסכם עם החמאס.

נתניהו הבטיח כי אם אבו מאזן יעשה כן, ישראל תהיה מוכנה להמשיך במשא ומתן. "לא ניתן להמשיך בתהליך המדיני עם ממשלה פלסטינית המגובה על ידי ארגון טרור שהציב לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל".