יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: פלאש 90

שר האוצר יאיר לפיד (יש עתיד), שקידם את התכנית הלאומית לסיוע לניצולי שואה שאושרה הבוקר (א') בישיבת הממשלה, הזכיר בישיבה את אביו, ניצול השואה והשר לשעבר יוסף (טומי) לפיד ז''ל.

''בישיבת הממשלה שאישרה את ההחלטה ביקשתי להגיד לפרוטוקול שאיני מצביע רק בשמי, אלא גם בשם עוד שר בשם לפיד, ילד יהודי בן 13 שניצל בנס בגטו בודפשט. הבקשה אושרה", סיפר שר האוצר.

התכנית שאושרה היום, ערב יום השואה תשע"ד, ועלותה כמיליארד שקלים, כוללת בין השאר הענקת 100% החזר על תרופות לניצולי שואה, מענקים מוגדלים מביטוח לאומי וטיפולים נפשיים בחינם.

יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, בירך גם הוא על אישור התכנית והודה לשר לפיד ולשר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך (הבית היהודי), "שעשה לילות כימים כדי לבנות מתווה שמסייע לניצולים ועוזר להם להתמודד עם היומיום הקשה שלהם שמורכב מזכרונות קשים מהעבר, אך גם ממציאות לא פשוטה של התמודדות עם מחלות ועוני.

"כולנו יודעים כמה חשוב להקשיב לניצולי השואה, לשמוע את הסיפורים ואת הזכרונות והשמות ולהעביר לילדים, אבל לא פחות חשוב מכך, מחובתנו לדאוג להם ולהראות לכל העולם איך מדינת ישראל מחויבת ליקיריה", אמר בנט וציין כי "ההצעה הנוכחית תתחיל היום בתרופות חינם לניצולים שבאמת צריכים וימשיך בביטול הארנונה, החשמל והמים שהם אמורים לשלם".

שר הכלכלה הדגיש כי חברה נמדדת על פי דאגתה לחלשים ולדבריו זה לא פחות חשוב מהביטחון ומהכלכלה. "היום הוכחנו כולנו שהלב שלנו נמצא במקום הנכון. גם מחר, כולנו נמשיך להלחם כדי שניצולי השואה לעולם לא ידעו עוד חוסר", הדגיש בנט.

יאיר לפיד ואביו טומי לפיד ז''ל
יאיר לפיד ואביו טומי לפיד ז''לפלאש 90