במוקד המחאה. הממונה על ההגבלים
במוקד המחאה. הממונה על ההגבליםצילום: פלאש 90

עובדי מקור ראשון ואתר NRG קיימו היום (ראשון) ישיבת חירום במשרדי המערכת בירושלים.

הכינוס התקיים בעקבות הודעתו של הנאמן, רו"ח חן ברדיצ'ב, לפיה אם הממונה על ההגבלים לא יאשר את עסקת מכירת העיתון ואתר האינטרנט עד סוף השבוע הקרוב לקבוצת ישראל היום, הוא יאלץ לסגור את כלי התקשורת ולפטר את כל העובדים.

בתום הפגישה סיכמו העובדים כי עליהם להחריף את צעדי המחאה נגד הממונה על ההגבלים העסקיים בדרישה לאשר לאלתר את עסקת הרכישה של כלי התקשורת.

מחר, במהלך יום השואה, תוקפא פעילות המחאה של עובדי העיתון ותחודש למחרת ביום שלישי בבוקר. בשלב הראשון מתוכננת הפגנה של העובדים מול משרדי הממונה על ההגבלים העסקיים בדרישה לאשר את העסקה.

הכתב המדיני של מקור ראשון, אריאל כהנא, אמר במהלך הישיבה, "הגענו למצב קריטי, להיות או לחדול. אנחנו על שעון עצר עד יום חמישי בערב, כשהסיפור כולו נמצא בידי הממונה על ההגבלים העסקיים. כרגע, לנוכח הודעת נאמן בית המשפט, פסילת הרכישה על-ידי קבוצת אדלסון היא למעשה סגירה. לא ייתכן שבשם החופש העסקי יסגרו עיתון".

העורך הראשי של מקור ראשון, אורי אליצור, אמר: "אנחנו בתקופה רצינית ועצובה. אם לא תתקבל החלטה עד חמישי, העיתון ימות ויהפוך פגר. עיתון שלא יוצא הוא פגר, ואני לא בטוח שהממונה על ההגבלים מבין את זה. כולנו צריכים להישמע לטובת הדמוקרטיה הישראלית וחופש הביטוי, לסתום לנו את הפה בטענה של הגבלה עסקית - זה רעיון מופרך".

בעקבות ההודעה המיוחדת שפרסמו עורכי העיתון מקור ראשון ביום ששי, קראה הבוקר (ראשון) ח"כ אורית סטרוק לממונה על ההגבלים העסקיים לזרז את החלטתו בנוגע לאישור עסקת המכירה של העיתון, כדי למנוע את סגירת העיתון.

"סגירת העיתון חלילה תהיה מכה קשה לחופש הביטוי ועלולה לפגוע קשות בציבור קוראי העיתון האיכותי הזה, ובגוון המיוחד שהוא מוסיף לשיח הציבורי בישראל. על כן מן הראוי לעשות מאמץ ולזרז את ההחלטה בטרם יהיה מאוחר מידי. אני מקוה ומאמינה שגם בכירי עולם התקשורת יצטרפו לקריאתי ויחלצו להצלת מקור ראשון, כפי שידעו בעבר להחלץ להצלת ערוץ 10", אמרה.