יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: פלאש 90

לקראת ההכרעה בקרב ההנהגה החרדית בשאלת ההתייצבות לצו ראשון, אומר גורם בכיר ביהדות התורה לערוץ 7 כי הרצון העקרוני הוא להימנע משבירת כלים מול צה"ל.

"אין לנו עניין להתחדד כרגע עם צה"ל. אין לנו עניין בכותרות ולהלהיט את הרחוב. אנחנו מעוניינים להשאיר את הנוהל שהיה קיים עד היום לפיו בחור ישיבה שנכנס ללשכת הגיוס כדי לקבל 'דיחוי' – שימשיך לקבל 'דיחוי' וכפי שהיה עד לפני החלת החוק", אומר הגורם לערוץ 7.

"ההבנה שלנו הייתה שכך אכן יהיה, הוא אומר, "אלא שאנו מבינים שבצה"ל יש המבקשים לשכלל את השיטה ולנסות לשכנע בחורי ישיבה להתגייס. אם יתברר לנו שצה"ל אכן מפעיל מערך שכנוע שכזה לא תהיה לנו ברירה וגדולי ישראל יידרשו לקבל החלטה גורלית באשר לשאלת ההתייצבות. כרגע אומרים לנו שזה לא יקרה. אולם גדולי ישראל מבקשים לשמוע על כך מהגורמים הרשמיים והבכירים ביותר", הוא אומר.

לשם כך, צפויים מחר חברי הכנסת של יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, לצד ח"כ אריה דרעי מטעם ש"ס, להיוועד עם שר הביטחון, משה יעלון, בניסיון לשמוע ממנו מפורשות על כוונות צה"ל באשר לאופי המפגש הראשוני בין בחורי הישיבה לצה"ל ולבחון האם אכן לא חל שינוי בעמדת הצבא. בפגישה צפויים ליטול חלק שלושת מזכירי מועצות גדולי התורה.

אמש נכנסו חברי הכנסת של 'דגל התורה', משה גפני, אורי מקלב, ויעקב אשר, למעונו של מנהיג הפלג הליטאי הרב שטיינמן וקיבלו ממנו הכוונה באשר לצעדים הבאים בסוגיית הגיוס.