ארגון הליב"ה (לחופש יהודי בהר הבית) ערך הערב (שלישי) כנס חירום במרכז מורשת בגין בירושלים, תחת הכותרת "מחזירים את הר הבית".

הכנס התקיים ביוזמתו של מנהל הארגון, יהודה גליק, בעקבות התפרעויות המוסלמים במתחם הר הבית החוזרות על עצמן כמעט בכל יום ומונעות כניסת יהודים אל ההר.

"באנו לומר בקול ברור וצלול - 'עד כאן'. המצב של פגיעה יומיומית ביהודים בהר הבית אינו יכול להמשיך ולו לרגע אחד נוסף", אמר גליק בפתח הכנס. "אני קורא למדינת ישראל וראשיה להתעשת ולפעול כמדינה ריבונית דמוקרטית להגן על הזכות הבסיסית של כל יהודי לעלות ולהתפלל בהר הבית".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה פייגלין אמר בכנס, "אני לא מבקש שוויון בהר הבית, אין שוויון -זה שלנו ורק שלנו. המציאות בהר הבית הולכת ונעשית  קשה. אהרונוביץ', לכל השדים והרוחות כבשו לך את הר הבית ואינך מעז לשלוח פלוגת מג"ב, פרומיל ממה שעשית ביצהר וזה בגלל שאינך מאמין שזה שלך".

פייגלין הוסיף, "מי שלא דורך ברגלים על ההר מפקיר את הר הבית למוסלמים. אם אין לנו בית אין לנו היסטוריה ואם אין לנו היסטוריה אנחנו לא עם רק דת. אם אנחנו רק דת לא מגיעה לנו מדינה יהודית".

ח''כ שולי מועלם רפאלי קראה לראש הממשלה להתערב מיידית בנעשה בהר הבית ולהורות על ריסון האלימות המוסלמית.

"על הרבנים שלנו להתכנס ולחשוב מחדש על היתר עלייה להר הבית", הוסיפה מועלם וקרא לרבנות הראשית להוריד את השלט בכניסה להר האוסר על כניסת יהודים, ''זה שלנו - אנחנו לא אורחים שם".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל השתתף הערב ב"סיבוב השערים" המתקיים מידי חודש סביב שערי הכניסה להר הבית. השר הגיע לחזק את הצועדים והתייחס להתפרעויות הערבים בשבועות האחרונים בהר הבית.

"לצערנו יש אזרחים ערבים שמנצלים את קדושתו של הר הבית לצרכים פוליטיים ומייצרים מהומות בהר, מפרים את הסדר במקום פעם אחר פעם ואפילו נותנים מחסה לפורעים. מדינה ריבונית לא יכולה לסבול פגיעה בריבונותה במקום הכי קדוש ואני קורא לשר לביטחון פנים לא לתת להפרת ריבונות כזו להימשך", אמר השר.

השר אריאל קרא לאפשר חופש פולחן מלא בהר הבית לבני כל הדתות. "לא ייתכן שדווקא בהר הבית יהודים יופלו לרעה ביחס לבני שאר הדתות", הוסיף.