טרור בירושלים
טרור בירושליםThinkstock

שירות הביטחון הכללי וצה"ל עצרו חוליית מחבלים המזוהה עם חמאס מהעיר קלקיליה. כך הותר לפרסום.

בחקירתם עלה כי חברי החוליה עסקו, בין היתר, בייצור חומרי נפץ מאולתרים, תכננו לבצע פיגועי מטען וירי לעבר יעדים ישראליים.

העצורים, ביניהם אזרח ישראלי המתגורר, לסירוגין, בקלקיליה ובכפר ברא, כולם תושבי קלקיליה, הם:

חאלד ג'מאל מחמוד דאוד, בן 21, בעל אזרחות ישראלית.
עבד אלחק מאזן יוסף שרים חדרג' , בן 23.
עבד אלרחמאן מאזן יוסף שרים חדרג' , בן 23, אחיו של עבד אלחאק.
נמר מחמד נמר עטא, יליד 1990.
חאלד בכרי אברהים אבו עמרה, בן 37.
אובי עבד אלרחמאן האשם צאלח, בן 24.
צאלח מצטפא אסעד דאוד, בן 30, פעיל חמאס בולט בעיר קלקיליה.

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי, התקבלו ראיות כי חברי החוליה הקימו חוליה צבאית, במטרה לבצע פיגועים ביעדים ישראליים, בדגש על פיגועי מטען וירי. חברי החוליה עסקו בייצור חומרי נפץ מאולתרים מדשנים חקלאיים, ביצעו ניסויים בחומר הנפץ שהצליחו להכין, לרבות פיצוץ של מטען מאולתר, וכן התכוונו לרכוש כלי נשק, שמקורם בישראל.

פעילותם התאפשרה באמצעות חאלד דאוד, האזרח הישראלי, שאמור היה לעשות שימוש בנגישותו המלאה לישראל, על מנת להשיג חומרי גלם לייצור חומר נפץ ולרכישת אמל"ח תקני.

עוד עלה בחקירה, כי חברי החוליה פנו למחבל חמאס בולט בקלקיליה, צאלח דאוד, אשר הסכים לממן את פעילות החוליה, ואף הציע לחבריה להסתייע במגויסים נוספים, המוכרים לו. בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד העצורים.

קודם למעצרם של חברי החוליה על ידי גורמי הביטחון בישראל, נעצרו ונחקרו חלקם בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, אך שוחררו לבתיהם, הגם שנתפס ברשותם מנגנון חשמלי, שהיה אמור לשמש כמערכת הפעלה מרחוק למטען חבלה.

יצויין כי חאלד דאוד נעצר כבר בחודש נובמבר לחקירה, נוכח החשד כי הינו מעורב בעבירות ביטחון חמורות. בסיום חקירתו, משלא נאספו נגדו די ראיות לשם העמדתו לדין, ולנוכח מידע חסוי אשר הצביע על הסיכון הנובע משחרורו, הורה שר הביטחון, בחודש דצמבר על מעצרו המנהלי לתקופה קצובה. מעצר מנהלי זה אושר גם במסגרת ביקורת שיפוטית.

נוכח ממצאי החקירה, קמה תשתית ראייתית מספיקה להגשת כתב אישום כנגד חאלד דאוד, ומשכך נעצר זה במסגרת הליכי המעצר הרגילים, וכאמור כתב אישום כנגדו יוגש בימים הקרובים, וצו המעצר המנהלי בעניינו יבוטל.

בשב"כ מציינים כי חקירה זו חושפת, פעם נוספת, את המוטיבציה הקיימת בשטח, למימוש פיגועים נגד ישראלים, כמו גם את הסיכון, הטמון בגיוס אזרחים ישראלים בידי ארגוני הטרור, לטובת הוצאה לפועל של פיגועים.