הרב פוירשטיין
הרב פוירשטייןדוד הוכברג

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיים היום שיחת ניחומים עם משפחתו של הרב פרופ' ראובן פוירשטיין אשר הלך לעולמו אמש (שלישי) בגיל 93.

פוירשטין, חתן פרס ישראל למדעי החברה לשנת 1992 היה בין המועמדים הסופיים לקבלת "עיטור הנשיא לשנת 2014" על פועלו בחמישים השנים האחרונות לטובתם של בעלי צרכים מיוחדים בתחום האקדמי והטיפולי בנכי תנועה, לקויי למידה ובעלי לקות שכלית.

בפועלו רב השנים, תרם הרב פוירשרטיין לצמצום פערים בתחום החינוך בחברה הישראלית בשיטה חדשנית, ולמעמדה של ישראל בקנה מידה עולמי.

חברי וועדת העיטור, בראשות השופט בדימוס שמגר, החליטו פה אחד על הענקת העיטור לרב פוירשטיין אך טרם הספיקו להודיע לו כי הוא עומד לקבל את העיטור, בטרם התבשרו אמש כי הלך לעולמו.

היום, שוחח נשיא המדינה שמעון פרס עם משפחת פוירשטיין וניחם אותם על אבלם הכבד "אביכם משאיר אחריו מורשת מפוארת של עשייה לטובת החברה הישראלית ולטובת קידום בני הנוער מכל קצוות החברה הישראלית. עיטור הנשיא יוענק לכם בשמו ואני בטוח כי תישאו אותו עבורו בגאון. עם הטבע אי אפשר להתווכח והמטען הוא כבד. אך כך גם המטען הרב שהשאיר אחריו. אני משתתף באבלכם הכבד, ומאחל כי לא תדעו עוד צער".

הבן, הרב רפי פוירשטיין, הודה לנשיא ואמר כי "אני רוצה להודות לך מעומק הלב. אבא ידע על המועמדות והוא מאוד התרגש מכך. אבי לא היה איש של כבוד, הוא חיפש את ההכרה לתפיסת העולם שלו הייחודית, תיקון העולם והאמונה בפוטנציאל האנושי ופוטנציאל האישיות. אני מודה לך ולחברי הוועדה ובטוח כי אבא היה מאוד גאה עכשיו."

יצוין כי לפי תקנון "עיטור הנשיא", משפחתו של הרב תוזמן להענקת העיטור לקבל את העיטור בשמו של הרב.