מעצר. טורונטו
מעצר. טורונטופלאש 90

ראש עיריית טורונטו, רוב פורד, הודיע על יציאה לחופשה מקמפיין הבחירות.

ההודעה פורסמה בעקבות חשיפת סרטון וידאו נוסף הוא נראה שואף לריאותיו קוקאין והקלטת אודיו חדשה בה הוא נשמע מקלל ומשמיע ביטויים מעליבים כלפי פוליטיקאים בעת שבילה בבאר. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

הקלטת האודיו התקבלה בסוכנות הידיעות QMI ובמקביל העיתון "גלוב אנד מייל" דיווח, כי כתבים מטעמו צפו בסרטון הווידאו, המתעד את פורד שואף לריאותיו קוקאין במרתף של אחותו קייתי. האירוע צולם ביום שבת האחרון (26.4.14).

לגרסת העיתון, התמונות צולמו בחשאי ע"י סוחר סמים אשר הציע למכור את סרטוני הווידאו במחיר של למעלה ממיליון דולר. לא שעה לא ידוע אם בסרטוני הווידאו תועדו אישים בכירים נוספים שנטלו סמים.

בשנה שעברה דווח על סרטון ווידאו בו נראה פורד שואף לריאותיו אדי קוקאין יחד עם סוחרי סמים בדירה במערב טורונטו. אחד מסוחרי הסמים שצולמו עם פורד נרצח בירי והאחרים נעצרו בידי משטרת טורונטו במסגרת מבצע מקיף נגד כנופיות הפשע. במסגרת מבצע המעצרים הנרחב הצליחה המשטרה לאתר את סרטון הווידאו, אך הוא טרם הוצג כראייה בבית המשפט.

בעקבות החשיפות החוזרות ונישנות על השימוש בסמים, לצד התמכרות לטיפה המרה, הודה פורד בשימוש בסמים קלים ובקוקאין, והודיע על שינוי אורח החיים שלו. התיעוד העדכני מעיד, כי פורד לא הצליח לשנות את דרכו ועתה מנסה למזער נזקים באמצעות יציאה לחופשה ממרוץ הבחירות כדי להתמודד עם בעיותיו האישיות.

יריביו של פורד, אשר עדיין זוכה לאהדה רבה בציבור ותופס את המקום השני בסקרים, מיהרו לתקוף אותו ולקרוא להתפטרותו מכס ראש העיר. "רוב פורד אינו רק ראש עיר גרוע, הוא גם חרפה", אמר דיוויד סוקנקי, חבר מועצת עיריית טורונטו המתמודד על ראשות העירייה. "טורונטו אינה יכולה לחכות עד 27 באוקטובר (מועד הבחירות). רוב פורד חייב להתפטר ומיד!"

ג'ון טורי, לשעבר מנהיג המפלגה הקונסרבטיבית של אונטריו, ומקום שלישי בסקרים, קרא אף הוא לפורד לפרוש למען טובתה של העיר. דוברה של המועמדת קארן סטינץ, חברת מועצת העיר, הביע צער על דבריה המיזוגניים של פורד כפי שתועדו בקלטת האודיו.