נהג נהגים רכב רכבים מכונית מכוניות כביש משטרה
נהג נהגים רכב רכבים מכונית מכוניות כביש משטרהThinkstock

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום (חמישי) למזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, על התנגדותו הנחרצת לייקר את אגרת הרישוי השנתית לרכב, כדרך למימון הרפורמה ברשות השידור. 

במסגרת הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי, נקבע כי משרד התחבורה ינכה מתוך סכומי אגרת רישיון הרכב סכום של 120-220 מיליון שקל בשנה ויעבירו אל המשדר הציבורי.

משמעות הצעת ההחלטה: אגרת הרישוי, העומדת כיום על סכום של 136 שקלים, תתייקר  ב-50-90 שקלים לשנה לרכב.

שר התחבורה מסר כי הוא אינו מתנגד לרפורמה ברשות השידור, אולם לא ייתכן כי מצד אחד מבטלים את התשלומים לרשות השידור, ומצד שני מייקרים את אגרת הרכב. "יד אחת מבטלת ויד אחת לוקחת", הוסיף כץ.

השר כץ ציין כי בנסיבות נכונות, היה צריך לבטל במקביל את אגרת הרדיו, שהיא חלק מאגרת רשות השידור. אולם בהצעת החוק, לא רק שלא מבטלים את אגרת הרדיו אלא מוסיפים בפועל סכום נוסף לאגרה כדרך למימון הרפורמה ברשות השידור.   

הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי, הונחה על סדר יומה של הממשלה וצפויה לעלות להצבעה ביום ראשון הקרוב (4 במאי) בועדת השרים לענייני חקיקה.