דורש מאבק בגזענות. פריג'
דורש מאבק בגזענות. פריג'פלאש 90

ח"כ עיסאווי פריג' יעלה בשבוע הבא להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שיזם, לפיה תפצה המדינה את נפגעי "תג מחיר", כאילו היו נפגעי פעולות איבה.

במכתב ששיגר פריג' לשרה לבני, הוא מציין כי "בשבוע הבא תהיה למדינה הזדמנות להוכיח את מחויבותה למאבק בגזענות 'תג מחיר', כשלשולחנה של ועדת השרים לחקיקה תגיע הצעת החוק שהגשתי אשר מבקשת להכיר ולפצות את נפגעי 'תג מחיר', כאילו היו נפגעי פעולות איבה".

לטענתו, "עד כה מחויבת המדינה לפצות רק אזרחים שנפגעו מפעולות איבה ונמנעת מלהכיר בנפגעי אירועים גזעניים. הצעת החוק משווה את הזכויות להן זכאים נפגעי 'תג המחיר', לאלו להן זכאים נפגעי פעולות איבה על רקע לאומי ומבקשת לשים קץ לאפליה הקיימת בין ערבים ליהודים בכל הקשור לזכאות לפיצויים בשל פעולות איבה על רקע גזעני ולאומי".

"ההצעה נותנת מענה למצוקתם של אזרחים ערבים המוצאים עצמם מול שוקת שבורה, כאשר הם נאלצים לכסות נזק לרכושם, בלי שהמדינה מציעה להם פיצוי כלשהו. זאת על אף שהנזק נעשה על רקע הסכסוך הלאומי בין יהודים לערבים. הטרור היהודי, המכונה בטעות 'תג מחיר', לא שונה משום טרור אחר ונפגעיו זכאים לפיצוי זהה לזה לו זכאים נפגעי אירועי טרור אחרים", טוען פריג' במכתבו.

לדבריו, "נכון להיום מדינת ישראל נכשלה, גם באכיפת החוק כנגד אותם טרוריסטים, גם בתפיסתם ובהענשתם וגם בפיצוי הנפגעים. הצעת החוק נותנת מענה, לפחות לחלק מהבעיה".

"לאור כל זאת ולאור מחויבותך למאבק בגזענות 'תג המחיר', אודה באם ועדת השרים לחקיקה תתמוך בהצעתי, שיש בה גם מתן מענה למצוקותיהם של נפגעי 'תג מחיר' וגם הצהרה ברורה ביחס למחויבותה של המדינה להיאבק בתופעה", חותם פריג'.