ריאל מדריד
ריאל מדרידרויטרס

בכדורגל, עד שזה לא נגמר, זה לא נגמר. המשפט הזה קיבל משמעות חדשה אתמול (ראשון) במסגרת הליגה הספרדית. שתי מחזורים לסיום העונה ועדיין אין אלופה אבל יש קבוצה אחת שתלויה רק בעצמה -  אתלטיקו מדריד, אם תנצח את שני משחקיה האחרונים תזכה באליפות הלה ליגה הספרדית. אבל קל זה לא יהיה שכן משחקה האחרון לעונה של אתלטיקו יהיה מול ברצלונה במגרשה הביתי. מישהו מהמר נגד ברצלונה? שיחשוב שוב.

ברצלונה הייתה הקבוצה הראשונה מבין השלושה שפתחה את משחקי המחזור הנוכחי. ואיזו פתיחה גרועה זו הייתה, כשברצלונה סיימה את המשחק מול חטאפה עם תיקו ביתי. אתלטיקו המשיכה את המחזור והפסידה ללבאנטה הפסד מפתיע מאוד. וריאל ששיחקה אחרונה ויכולה הייתה לעלות לראשות הטבלה השוותה בדקה ה-92 אחרי שפיגרה פעמים, וחילצה אף היא תיקו בלבד. הסטטוס קוו נשמר, הכרעה במחזור הסיום?

ברצלונה – חטאפה 2-2

ברצלונה פתחה את המשחק עם טקס לכבודו של טיטו וילאנובה שמת בשבת שעברה. המשחק עצמו נפתח בצורה די מנומנמת הן ע"י ברצלונה והן ע"י חטאפה.

בדקה ה-23 צ'אבי שלח כדור מדויק וחזק לדני אלבס שבנגיעה מסר את הכדור למסי. 1-0 לברצלונה, ליאו מסי כובש את שערו ה-28 העונה.

בדקה ה-37 שחקן חטאפה הגביה כדור חופשי בצורה מוזרה ביותר, איכשהו זה הגיע לחזהו של לאפיטה שכשב והשווה. הקוון טען לנגיעת יד אך השופט חלק עליו וקבע שזה שער חוקי. 1-1 תוצאת מחצית.

בדקה ה-67 ססק פברגאס שעלה כמחליף דקה קודם לכן, העביר מסירת רוחב לפדרו שנבלמה אצל השוער אך אלכסיס התעשת ובעט פנימה. 2-1 לבארסה.

אבל הפינאלה הגיעה בדקה ה-92 ודווקא מרגליו של לאפיטה, שוב הוא כבש ואיזן את התוצאה. ברצלונה איבדה נקודות יקרות שלכאורה, רק לכאורה, הרסו את חלום האליפות.

לבאנטה - אתלטיקו מדריד 0-2

אתלטיקו שעלה בשבוע שעבר לגמר ליגת האלופות, לא הצליחה לעמוד בלחץ והפסידה דווקא במשחק יחסית קל.

אומנם שחקניו של סימואנה פתחו טוב את המשחק ולחצו את המארחת, אך ללא הועיל. יום ענק של שוערה הקוסטה-ריקני של לבאנטה, הציל את הקבוצה מספיגת לפחות שלושה שערים. גם קורת השער הצילה את לבאנטה מספיגת שערים.

וכשלא כובשים בצד אחד סופגים בצד השני. בדקה השביעית היה זה דווקא שער עצמי של פילפה לואיז שהטעה את השוער וחדר פנימה. שחקני אתלטיקו ניסו בכל כוחם להשוות, אך ללא תוצאות.

בדקה ה-77 היה באראל, שחקן לבאנטה, בדיוק במקום הנכון על מנת להכניע את קורטואה ולקבוע את תוצאת הסיום 2-0 ללבאנטה.

ריאל מדריד ולנסיה 2-2

לאחר שריאל ניצחה את באיירן מינכן בשבוע שעבר ועלתה לגמר ליגת האלופות, היה קשה לחזור לליגה ולהמשיך לנצח. ובמקום שריאל תקפוץ על ההזדמנות ותנצל את איבוד הנקודות של אתלטיקו וברצלונה, ריאל אף היא איבדה נקודות וקבעה מחזורי סיום משוגעים לגמרי בספרד.

קרב ענקים נערך בין כריסטיאנו רונאלדו לבין אלבאס, שוער ולנסיה. המלחמה בניהם התחילה כבר מהדקה הראשונה של המשחק, כריסטיאנו בחן את השוער ללא הרף.

דקה לפני הירידה למחצית הייתה זו דווקא ולנסיה. ריאל שילמה על ההגנה המופקרת ונתנה לולנסיה לעלות ליתרון מראשו של מאתייה, 1-0 ולנסיה.

בדקה ה-60 ראמוס, שכבש צמד בניצחון הגדול על באיירן מינכן, המשיך כדור טוב של רונאלדו הישר לרשתו של אלבאס. שוויון בסנטיאגו ברנבאו.

בדקה ה-65 דני פארחו קטע את חלומותיהם של אוהדי ריאל על מהפך וכבש. 2-1 לולנסיה.

אבל ללא ספק, תוספת הזמן סידרה לנו את אחד השערים היותר יפים של כריסטיאנו רונאלדו. אנחל די מאריה ירה כדור לעברו של רונאלדו שעם העקב ובטאץ' נפלא כבש והכניע את השוער שהצליח לעצור אותו במשך כל המשחק.

כריסטיאנו כבש וקבע מחזורים משוגעים עד לסוף העונה.

אז מה המצב בטבלת הליגה?

אתלטיקו נמצאת עדיין במקום הראשון, עם 88 נקודות ושני משחקים עד לסוף העונה (מלאגה בבית וברצלונה בחוץ). אם אתלטיקו תצליח לקחת 4 נקודות בשני המשחקים, היא זוכה באליפות ללא שום קשר לתוצאות של הקבוצות האחרות.

ברצלונה במקום השני עם 85 נקודות ושני משחקים עד סוף העונה (אלצ'ה בחוץ ואתלטיקו מדריד בבית). על מנת שברצלונה תיקח אליפות, היא תצטרך שריאל תאבד נקודות עד לסוף העונה. מלבד זאת בארסה חייבת לנצח את שני המשחקים האחרונים שנותרו לה.

ריאל נמצאת במקום השלישי עם 83 נקודות אך לה יש שלושה משחקים עד לסוף העונה (סלטה ויגו וויאדוליד בחוץ, אספניול בבית). ריאל צריכה לקוות להפסד של אתלטיקו על מנת שיהיה לה סיכוי לקחת את האליפות.

במצב הנתון יתכן שברצלונה תגיע למשחק האחרון של העונה מול אתלטיקו, בידיעה שניצחון על אתלטיקו יביא את הצלחת ליריבה המושבעת ממדריד. אומנם ריאל יכולה לעקוף את בארסה בטבלה אבל עדיין מצבה יותר מסובך, ריאל צריכה הפסד של אתלטיקו. ברצלונה לעומת זאת צריכה רק תיקו של ריאל. שיגעון וטירוף מובטח לנו עד לסוף העונה.