ארכיון
ארכיוןפלאש 90

במסגרת אירועי הנכבה שהתקיימו אתמול, יום העצמאות, ביער לביא שבגליל התחתון החתימו ערבים ישראלים מטיילים ועוברי אורח על תעודה מיוחדת שבה הם מכירים בנכבה של ערביי ישראל.

על פי דיווח הבוקר ב'ישראל היום' מאחורי התעודה עומדים אנשי הקרן החדשה לישראל שלמעשה הנפיקו את התעודה. לעומת זאת מהקרן החדשה נמסר כי "הקרן לא הנפיקה שום תעודה". עוד מציינים שם כי סריקת ה"תעודה" מלמדת כי מובא בה לוגו של גוף המכונה 'קק"ל החדשה' ולא 'הקרן החדשה'. דובר הקרן מציין כי מדובר ברשלנות עיתונאית המטופלת על ידם.

בתעודה המדוברת נכתב: אני ---- מכיר בנכבה הפלשתינית שנגרמה על ידי ישראל ב-1948 במסגרתה נהרסו 678 ישובים פלשתיניים ומעל 700,000 פלשתינים הפכו לפליטים. ידוע לי שיערות ופארקים של הקק"ל ניטעו על חורבות כפרים פלשתיניים".

נזכיר כי בעקבות אירועי הנכבה שהתקיימו אתמול המליץ שר החוץ, אביגדור ליברמן, לצועדים בתהלוכות אלה לצעוד לרמאללה ולהישאר שם, כדבריו.

באירועים עצמם הגיעו כמה אלפים מערביי נצרת והסביבה כשעל רכביהם דגלי אש"ף. מול המפגינים ניצבו מאות יהודים שהניפו דגלי ישראל כאשר בין שתי הקבוצות חצצו כוחות משטרה ומשמר הגבול שביצעו מעצרים בקרב הערבים שהחלו להתפרע והחרימו דגלים.