מגהץ
מגהץThinkstock

נשיאת בית הדין האזורי לעבודה הרשיעה מנהל מכבסה בעבירות בטיחות וגזרה עליו קנס פלילי בסך 25,000 ₪ והתחייבות להימנע מעבירה בסכום 43,600 ₪.

משרד הכלכלה הגיש את כתב אישום בגין עבירות של אי גידור מכונה לגיהוץ וקיפול הכביסה ואי הדרכת עובדים. כתוצאה מביצוע העבירות, נפגעה עובדת ממגהץ תעשייתי לסדינים וידה הימנית נמשכה בין שני גלילי הגיהוץ הלוהטים. כתוצאה מכך, זרועה נקטעה מעל המרפק.

בעקבות תאונת עבודה שאירעה לפני 3 שנים במכבסה בעיר נצרת, נפגעה עובדת המכבסה וסבלה מכוויות קשות, שהובילו בסופו של תהליך לקטיעת זרועה מעל המרפק. חוקר מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית שבמשרד הכלכלה, ואליד מנסור, ניהל חקירה במסגרתה התגלו ראיות לביצוע עבירות של אי גידור המכונה ואי הדרכת עובדים בניגוד לפקודת הבטיחות בעבודה ותקנות ארגון הפיקוח על העבודה.

ביולי 2013 הוגש על ידי תובעת הלשכה המשפטית במשרד הכלכלה, עוה"ד איריס דוהן, כתב אישום כנגד מנהל המכבסה. הצדדים הגיעו להסדר טיעון שבמסגרתו הורשע המנהל בפועל ובעלי המכבסה,מוסלם נאיף אבראהים, בביצוע עבירות לפי פקודת הבטיחות בעבודה ותקנון ארגון הפיקוח על העבודה.

בהמשך להרשעת הנאשם, גזרה עליו נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, , ורד שפר, קנס פלילי בסך של 25,000 ₪ וכן התחייבות להימנע מעבירה בסכום 43,600 ₪ שאם לא כן יושת עליו מאסר.

התובעת הראשית במשרד הכלכלה, עו"ד גלי לוי: "המדובר בתוצאה קשה של תאונת עבודה שהצדיקה ענישה משמעותית. אני מקווה שהמסר שהעביר בית הדין ירתיע מעסיקים מלהפר את הוראות הבטיחות בעבודה השומרות על חייהם של עובדים ועל גופם. בריאות העובדים ובטיחותם קשורה בקשר הדוק בשמירה על הוראות הבטיחות בעבודה וחשוב שנושאי משרה וגורמים אחראיים רלוונטיים (תופש המפעל) יהיו מודעים לכך שאם לא יישמרו הוראות החקיקה בתחום הבטיחות בעבודה גם הם ייענשו באופן אישי ובחומרה".

ורדה אדוארדס מפקחת עבודה ראשית וראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ציינה לשבח את יחידת החוקרים במינהל, בראשותה של החוקרת הראשית שרון בן-גל, על תכליתיות החקירה ותוצאותיה והוסיפה כי: "אל למעסיקים לזלזל בבטיחות ובבריאות של עובדיהם. אנשי המינהל התמקצעו בביצוע חקירות של תאונות עבודה ובפענוח עבירות על חוקי הבטיחות. אנו פועלים במקומות בהן מתרחשות תאונות קשות למיצוי כלי הענישה וההרתעה."