גרשון מסיקה
גרשון מסיקהצילום: פלאש 90

ההודעה המסיתה נגד חיילי צה"ל שעל פי החשד כתבה צעירה מיצהר הגיעה למשטרת ישראל כבר לפני שבועיים ע"י אישיות בכירה בהנהגת השומרון. כך נודע לערוץ 7.

במהלך כל השבועיים האחרונים לא טרחה המשטרה לעשות דבר מול החשודה עד אשר שמעה אתמול כי העיתון "ידיעות אחרונות" מתכוון לפרסם את הפרשה ומיד ביצעה מעצרים. 

גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון, אישר בשיחה עם ערוץ 7 כי גם לו ידוע שהוגשה כבר לפני שבועיים תלונה לאנשי מחוז ש"י וכי אין כל הסבר להתנהלותה של המשטרה.

מסיקה מסר "האנשים שקוראים לפגיעה בחיילי צהל פועלים בניגוד לעמדת הרוב המוחלט ביצהר רב הישוב מזכירות הישוב וכן בניגוד לדעת ההתיישבות ביו"ש. אני מבקש מאנשים אלו לקום ולעזוב את יצהר ואת השומרון. מקומם אינו עמנו. ושיניחו לנו לנפשנו".

"המשטרה מחזיקה בידיה מזה שבועיים את המידע על אותו פוסט והיא לא עשתה עם כך דבר עד לפרסום בידיעות אחרונות הבוקר. ההתנהלות הזו לא ברורה והיא או רשלנית או מצביעה על רצון של גורם כלשהו להמשיך את השחרת פני ההתיישבות ביו"ש ע"י השארת העשבים השוטים במקומם והצקה לחפים מפשע".

עם זאת הוא הוסיף "הצטערתי לראות שהמשטרה מתעלמת מהסתה פרועה כנגד המתנחלים. בין השאר: פרופ זאב שטרנהל שקרא לעלות על עופרה בטנקים. רענן שקד שאמר בגלי צה"ל: 'היה צריך לירות בתושבי יצהר' ירון לונדון ששאל 'מה דעתכם על פלוגה אחת שנותנים לה רשות לירות?' (במתנחלים) . אני קורא למשטרה לעצור לחקירה גם את המסיתים משמאל ולהפסיק להתיר את דמנו".

המשטרה סירבה להגיב לכתבה.