מנגו הוא דוב חום סורי בן 19. לפני כמה שבועות הבחינו המטפלים שלו בספארי שהליכתו השתנתה ונראה שהוא סובל מכאב כלשהו.

לאחר כמה ימים שמצבו לא השתנה, החליט צוות המרפאה להרדים אותו לצורך בדיקות. לשם כך הוזמן צוות של רופאים מומחים מבית החולים הווטרינרי של האוניברסיטה העברית, בראשות ד"ר מרב שמיר, מומחית לנוירולוגיה ונוירוכירורגיה.

מנגו הורדם על ידי וטרינר הספארי ד"ר יגאל הורוביץ והועבר לבית החולים. שם, עמל צוות הרופאים במטרה לאבחן את הבעיה. לאחר צילומים רבים ובדיקות, התגלתה בעמוד השדרה שלו פריצת דיסק בין חוליה מספר 2 לחוליה 3.

הבוקר (רביעי), מנגו הורדם בשנית והפעם לצורך ניתוח מורכב ומסובך מאוד שכמותו עוד לא נעשה מעולם. צוות של 15 אנשי ספארי הרימו אותו אל שולחן הניתוחים. על ההרדמה המורכבת הופקד ד"ר ישי קושניר מבית החולים הווטרינרי ולד"ר שמיר המנתחת, הצטרפה ד"ר אורית חי בעלת מומחיות זהה.

ישנו מאמר מדעי הסוקר מקרה של פריצת דיסק אצל דוב שחור וקטן הרבה יותר, בשנת 1980 בארה"ב. אולם מקרה כזה של דוב שמשקלו כ-250 ק"ג, לא נודע.

בשעות אלו מנגו שוכב מורדם בחדר הניתוחים של בית החולים בספארי. הניתוח עשוי להימשך בין 8-12 שעות ורק בסיומו יתברר הוא אם הצליח. במהלך הניתוח נחשף עמוד השדרה (פעולה שנמשכה כחמש שעות) ואז נוסרו חלקי החוליה להפחתת הלחץ שנוצר על חוט השדרה וגרם להופעת הסימנים הקליניים המדוברים.

גם לאחר הניתוח, מנגו יעבור תקופת שיקום ארוכה, אך בספארי מקווים שלאחריה הוא יחזור להיות בריא ומאושר.