מצדיעים בעזרא
מצדיעים בעזראצילום: אלעד פרידמן

כשאנשים רוצים לדעת בת כמה אני, הם שואלים מאיזה שבט אני. זהו כרטיס הביקור של כל פעיל בתנועת הנוער הדתית, השם החדש שניתן לו אחרי שסיים את שבט הרא"ה או את קבוצת אורות.

בתנועת בני עקיבא, עושים מופע דגלנות בסיומו מכריזים על השם, בתנועת עזרא עורכים מסע לילי, המלווה בסדנאות הנהגה שבסיומו מקבלים חניכי הקבוצה את השם החדש.

גם השנה תצא קבוצת אורות בעזרא למסע גרעין, שבסיומו יקבלו את השם החדש. המסע יתקיים בעוד כשבועיים אבל ההכנות התחילו כבר לפני חודשיים, וההרשמה בעיצומה.

"מידי שנה יוצאים חניכים מקבוצת אורות בכל הארץ למסע גרעין במצדה, הם יעשו מסלול רגלי ובדרך יעברו יחידות בנושא מנהיגות, העצמה ודרך כך ירכשו כלים להמשך פעילותם בתנועה", מסביר דניאל שטאובר ממחלקת ההדרכה.

"כל קבוצה הולכת לקבל משימה שתלווה אותה למשך החיים התנועתיים. כשהם יגיעו למצדה יערך טקס גדול ומרשים, וכשירדו למטה יהיה מופע אור- קולי ואז יכריזו על השם החדש. המסע יתחיל ביום ראשון בחצות, המסלול ימשך אל תוך היום ובערב היום השני הם כבר יקבלו את השם החדש.

"ההרשמה למסע הזו היא קלה יחסית, כי זהו השיא של החניכים הפעילים בתנועה. את ההכנות למסע התחלנו כבר לפני חודשיים, בסביבות פורים וזה כולל עבודה רבה, המנחים והרכזים עלו למצדה לפחות חמש או שש פעמים בכדי לסרוק את השטח, ולראות בפועל איפה תתקיים כל פעילות ואיך יערכו הדברים", סיפר שטאובר.