מסי. בידיים שלו
מסי. בידיים שלורויטרס

שני מחזורים לסיום העונה ותמונת האליפות בליגה הספרדית מתחילה להתבהר. אמש נערך משחק ההשלמה של ריאל מדריד כשהתארחה באצטדיונה הביתי של ויאדוליד, החוסה סוריאה.

כדי להישאר בתמונת האליפות הייתה חייבת ריאל ניצחון על ויאדוליד, כשניצחון כזה היה מעלה את ריאל למקום השני על חשבון ברצלונה ולעשות עוד צעד אל האליפות הכל כך נחשקת.

לעומתן, ויאדוליד הייתה צריכה להוציא לפחות תיקו בשביל לעלות מעל הקו האדום ולהבטיח כמעט סופית את הישארות הקבוצה בלה-ליגה בעונה הבאה.

שום במאי, מוכשר ככל שיהיה, לא היה יכול לחשוב על ליגה צפופה ומשוגעת כזו. ריאל הובילה ראשונה ועד הדקה ה-85 נראה היה שהיא הולכת חזק עד הסוף, אבל אז השוותה ויאדוליד ושלחה את ריאל להתכונן לגמר ליגת האלופות מול אתלטיקו מדריד זאת למרות שיש אפשרות קטנה עדיין שהיא תזכה באליפות הליגה הספרדית.

לעומת ריאל, דווקא ברצלונה שעברה עונה קשה מאוד השנה יכולה לגמור את העונה המסויטת הזו עם האליפות ביד. הכל תלוי בידיים של ברצלונה, כשניצחון במחזור הקרוב על אלצ'ה וניצחון במחזור הסיום על אתלטיקו מדריד ישאיר את תואר האליפות בקטלוניה.

מהלך המשחק: ויאדוליד פתחה את המשחק בהתלהבות רבה, חאבי גרה שחקנה המוכשר של ויאדוליד ניסה ללא הרף להרשית את שערו של איקר קסיאס. שאגב, פתח בשער במשחקי הליגה  לראשונה העונה וזאת על מנת שיגיע בכושר טוב לגמר ליגת האלופות.

בדקה ה-9 ריאל קיבלה מכה אנושה כשכריסטיאנו רונאלדו כוכבה הבלתי מעורר של הקבוצה נפצע והוחלף. עדיין לא ידועה חומרת הפציעה וטרם ברור אם יוכל לשחק בגמר ליגת האלופות נגד אתלטיקו.

בדקה ה-35 צ'אבי אלונסו הוכשל וריאל זכתה בכדור חופשי, סרחיו ראמוס בעט את הכדור היישר לשער ויאדוליד וקבע 1-0 לזכות ריאל ורגל וחצי עם תואר האליפות. זהו השער החמישי של ראמוס בארבעת המשחקים האחרונים, כולל צמד בחצי גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן.

בדקה ה-85 אוסריו שעלה כמחליף הרס את החלומות של ריאל כבש בנגיחה וקבע את תוצאת הסיום, 1-1. מעטים הסיכויים שריאל תצליח לחזור למירוץ אחר האליפות.

כעת המצב בטבלת הליגה, נראה כך : אתלטיקו ראשונה עם 88 נקודות. נותרו לה משחקים עם מלאגה בבית וברצלונה בחוץ.

ברצלונה שנייה עם 85 נקודות, כשלה נותר לשחק נגד אלצ'ה בחוץ ואתלטיקו מדריד בבית.

ריאל שלישית עם 84 נקודות ולה נותר לשחק מול סלטה ויגו בחוץ ואספניול בבית.

אתלטיקו תזכה באליפות במידה ותנצח במשחק הקרוב ותוציא לפחות נקודה במשחק שאחריו מול בארסה. ברצלונה תיקח אליפות במידה ותנצח את המשחק הקרוב ואת המשחק שאחריו. וריאל יכולה לקחת את האליפות אם אתלטיקו תפסיד את שני משחקיה הקרובים וברצלונה תפסיד לפחות משחק אחד. 

אל תמהרו להמר, העונה הליגה הספרדית לא מפסיקה להפתיע ואולי עוד נראה ניסים ונפלאות. במחזור האחרון יקבע הכל - אם ברצלונה או אתלטיקו הן אלה שיניפו את הצלחת. ברצלונה מחד תרצה לגמור את העונה עם לפחות תואר אחד. אתלטיקו מנגד יודעת שאסור לה לפספס הזדמנות לקחת תואר סנסציוני ואולי בכלל תהיה זו ריאל שתחזור מהקבר? כל שנותר זה להתאזר בסבלנות עד למשחקי גמר הליגה.