שודדים אותנו. יוסי דגן
שודדים אותנו. יוסי דגןמאיר ברכיה, מועצה אזורית שומרון

סגן ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תוקף בחריפות את איש השמאל הקיצוני הסופר עמוס עוז, שכרך את 'נוער הגבעות' ומבצעי תג מחיר כיחידה אחת וכינה אותם "ניאו נאצים".

"עמוס עוז ממצב את עצמו כתאום הסיאמי של אנשי תג המחיר" – אמר יוסי דגן – "כמו אותו קומץ קיקיוני הזורע שנאה רעל ורפש בחברה הישראלית על ידי גרפיטי והצתות, עמוס עוז מפיץ שנאה רעל ורפש בעם בלשונו. בשונה מעמוס עוז המסתפק בדברי הרס אל מול המיקרופון, בהתיישבות ובגבעות ביהודה ושומרון פועלים בנחישות כנגד פרובוקטורים או גורמים קיקיוניים קיצוניים הקשורים לתופעות שכאלה".

"אינני חושב שאנו כאנשי התיישבות צריכים להגיב בתקשורת כל בוקר לנושא הזה" – מבהיר יוסי דגן את התייחסותו לדברי עמוס עוז – "כפי שעיריית תל אביב וראש העיר רון חולדאי אינם מתבקשים להוכיח ש'אין להם אחות' בכל פעם שצעיר נדקר במועדון בתל אביב. אנו פועלים כנגד זה באמצעים העומדים לרשותנו, הנסיון להציב את ההתיישבות בחזית התקשורתית של 'תג המחיר' הוא פוליטי ושקוף. אולם אסור לשתוק אל מול דברי ההסתה של עוז כלפי צעירים בגבעות ביו"ש, משום שהם גם מנסים לכרוך באופן חמור ביותר ושקרי ביותר את נושא 'תג המחיר' עם הגבעות ביו"ש, ובעיקר משום שדברי ההסתה הללו משקפים תופעה מדאיגה בשמאל הקיצוני, של ניסיון להלבין את הטרור הפלסטיני ולהדביק בכוח תווית מלאכותית של טרור למאות אלפי המתיישבים ביו"ש.

בנוסף, זוהי זילות חמורה ביותר של השואה, בעצם ההשוואה לנאו נאצים, קל וחומר כשעוז מדבר על תושבים בגבעות יו"ש".

דגן מוסיף "דברי ההסתה חמורים שבעתיים כשהם נשמעים מפיו של איש השמאל הקיצוני עמוס עוז שזכור לכולנו כיצד ביקר את הארכי רוצח מרואן ברגותי בכלאו ואף העניק לו את ספרו עם הקדשה אישית. בדיוק כפי שאנו נלחמים בשאט נפש כנגד מבצעי המעשים המכונים 'תג המחיר', כל בר דעת במדינת ישראל דוחה בשאט נפש את ההסתה והניסיון להפיל האשמה קולקטיבית על משפחות צעירות ובני נוער הגרים בגבעות בהתיישבות ביו"ש. הגיע הזמן לשים סוף להסתה ולשנאה של השמאל הקיצוני".