עוד חשודי "תג מחיר"...
עוד חשודי "תג מחיר"...פלאש 90

 

אליהו אקרמן, פסיכולוג חינוכי בכיר, מנהל מרכז "בקדושה" ולשעבר תושב גוש קטיף, טוען בראיון לערוץ 7, כי מעשי תג המחיר הם תוצאה של מסע דה לגיטמציה מתמשך כלפי ציבור מסוים.

"יש כאן בעיה מערכתית שנתפסת בצורה לא נכונה", אומר אקרמן, "רוב נערי הגבעות הם נערים מצוינים אידיאולוגים, עם הרבה אידיאלים. אבל אסור לשכוח שקרו כאן הרבה דברים בדרך, זה גם קשור לגרוש מגוש קטיף, ועד היום עושים דה לגיטימציה ויש כאן צעירים שמחפשים היבדלות, הם לא מוצאים את עצמם במדינה כפי שהיא מתנהלת, ומרגישים מוכים".

אקרמן קובע, כי המדינה נכשלה פעם אחר פעם בטיפול בתופעת תג מחיר, "הם לא טרוריסטים, הם בעצמם חיים במציאות של אירועי פח"ע קשים, של שחרור מחבלים, של הריסת בתי כנסת ושל הוצאת גופות מבתי קברות, זה משפיע על בני הנוער. אז לאן נעלם הבוגר האחראי, במקום לדבר איתם הופכים אותם לטרוריסטים, זו התנהלות שתיכשל, והיא מזכירה התנהלות של הורים מול בני נוער בגיל ההתבגרות, התנהלות כוחנית שתשיג את ההפך".

לדבריו יש באותם צעירים אנשים גדולים, שהופכים אותם לעבריינים בעל כרחם, "אלה אנשים עם כוחות מאוד גדולים, כוחות של ניהול, ארגון, יוזמה, הם יכולים בקלות להשתבץ ביחידות מובחרות, אבל מנדים אותם, הופכים אותם להיות נגד המדינה. בגוש קטיף שלחו גנרלים לשעבר לנסות לגשר, למנוע עימותים, הביאו פסיכולוגים, לאן זה נעלם, היום השיח הוא כוחני שיביא לעוד ועוד הרס. במקום לדבר איתם דוחקים אותם עוד יותר לפינה, הורסים בתים, עוצרים, זו דינאמיקה שלא תוביל לשום מקום. עם כל הכבוד לשרוף או לנקב צמיגים או לכתוב בגרפיטי זה לא טרור שנועד להרוג או להטיל פחד על ציבור שלם, זו עבריינות נוער במקרה הרע, אז איפה השכל הישר".