לשכת עורכי הדין בישראל
לשכת עורכי הדין בישראלתמונת ארכיון: פלאש 90

מה משותף לארגון החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין וארגון לשכת עורכי הדין בישראל? מסתבר ששניהם היו שותפים באבל על מותו של החשוד בסיוע לטרור, עו"ד אמג'ד ספדי.

ספדי הוא תושב מזרח ירושלים שנחשד בעבירות ביטחוניות חמורות. על פי כתב האישום נגדו, ספדי היה חלק ממשרד עורכי דין שהקים מדחת עיסוואי, שמטרתו הייתה לשמש כצינור להעברת מידע, מסרים וכספים בין פעילי ארגוני הטרור אשר יושבים בבתי הכלא הישראליים.

בעזרת ספדי וחבריו, כך על פי כתב האישום, יכלו ארגוני הטרור להעביר מסרים, לתאם שביתות רעב ולהזרים כספים לפעילויות טרור. עם זאת, לקראת הקראת כתב האישום נגדו בבית המשפט, נמצא עו"ד ספדי בביתו שבמזרח ירושלים ללא רוח חיים. עורך הדין החשוד בסיוע לטרור התאבד.

הראשונים שבחרו לצאת בהודעת אבל על מותו של ספדי היו 'הארגון לחזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין'. אולם לא רק הארגון הפלשתיני המיליטנטי אבל על פטירת עו"ד ספדי, אלא גם ועד מחוז ירושלים של לשכת עורכי דין. הוועד שיגר מודעת אבל על מותו בטרם עת של "חברנו עו"ד אמג'ד ספדי זכרונו לברכה", כלשון ההודעה, שבסופה נמסרו גם "תנחומינו למשפחה".

גורמים במשטרה אמרו ל'בשבע' שהם נדהמו מהודעת האבל על מי שלטענתם עסק בתחזוק הטרור. בלשכת עורכי הדין אומרים שמדובר בנוהל טכני לחלוטין. "כל עוד אותו עו"ד היה בגדר חשוד, טכנית הוא נחשב חבר הלשכה", מסר גורם בלשכת עורכי הדין, "אנחנו משגרים מודעות אבל לכל מי שהוא חבר הלשכה. אנחנו לא בית משפט".