לא ניתן להתעלם. שיפרמן (מימין)
לא ניתן להתעלם. שיפרמן (מימין)צילום: גיא שמיר

פעילים במאבק האבות הגרושים למען הקשר עם ילדיהם, טוענים כי מאז תחילת השנה התאבדו ששה אבות לפחות בשל מה שהגדירו "התעללות הממסד".

לדבריהם, בשבועות האחרונים התאבדו לפחות שני אבות גרושים, האחד, לאחר שנמנע ממנו ומהוריו במשך שנים לפגוש את בתו הקטנה, והאחר שקפץ מגג בניין בו אולץ לפגוש את ילדיו במסגרת הקרויה "מרכז קשר".

אמיר שיפרמן, ראש תנועת האבות הגרושים "א' זה אבא", אומר לערוץ 7 כי לא מדובר בגל של התאבדויות אלא על מציאות מתמשכת.

"כל הזמן, בכל יום כמעט אנו שומעים על עוד מקרה בו התאבד אבא מסיבות כאלה ואחרות שקשורות לניתוק מהילדים, הוצאה לפועל, תלונות שווא, התנהלות שירותי הרווחה או אפילו בתי המשפט. בחלק מהמקרים קורה שאנו מגלים את המקרה דרך הספדים הנכתבים בעמוד הפייסבוק שלהם או על ידי החברים שלהם לתנועה ולפעילות או מכרים כאלה ואחרים שמספרים לנו את הבשורה, אז בהחלט לא מדובר בגלים, הייתי מתאר זאת יותר כצאן המובל לטבח.”

ובכל זאת מקריאת הפוסטים בעמוד התוסס של א' זה אבא בפייסבוק, יש רושם של מספר התאבדויות שניתן לקשור באופן ישיר לסבל של אבות גרושים בידי המערכות?

"מקריאת הפרסומים ומשיחות עם חברי התנועה אבות ואימהות ניתן להבין בצורה חד משמעית כי אכן מדובר בסבל ובהתאבדויות שנגרמו נוכח התנהלותה הבזויה של המערכת שאפשרה מצבים כגון זה לו נחשפנו בערב יום השואה האחרון, בו אחד מחברי התנועה קפץ אל מותו מגובה רב נוכח ההתעללות, ממש כך, של המערכת כולה, כנגד בקשתו לאפשר להוריו ניצולי השואה לשהות במחיצת בתו המנותקת ממנו כליל", טוען שיפרמן.

לדבריו, "זו לא הפעם הראשונה ולצערי גם לא האחרונה בה אנו ניתקל במקרים מסוג זה, המערכת משומנת וכבר לא ניתן להתעלם מכך שגם את המקרים האחרונים בחרו להשתיק ולקבור יחד עם האבות ז"ל שהתאבדו. אילולא הרשת החברתית כלל לא היינו מודעים לכך שחברינו התאבדו, לא היינו יודעים שחברים אחרים מאושפזים בבתי חולים עקב התקפי לב, התקפי חרדה או לא עלינו מחלות קשות שגם חלקן נובעות מהלחץ, התסכול וההתעללות נטולת הרסן של המערכת באבות אשר כל רצונם הוא לשמש לילדיהם כאבות".

"ביום שלישי הקרוב מתכננת תנועת א' זה אבא לערוך צעדה מגשר ההלכה בתל אביב ועד לכנסת בירושלים", מספר שיפרמן. "לצערנו אנו נאלצים לסלול את הדרך עבור הדורות הבאים, עבור האבות והילדים שיקלעו בעל כורחם אל המקום הזה, אל המלחמה הבלתי מתפשרת של הליכי הגירושין במדינתנו. כיום ניתן להבחין ברוח השינוי הנושבת בבתי המשפט לענייני המשפחה, מדי יום ביומו יוצאות עוד ועוד פסיקות המבשרות על הורות משותפת ומזונות שוויוניים אך עם זאת מלחמתנו טרם הסתיימה".