ציון הרשב"י במירון
ציון הרשב"י במירוןבשבע

קצין אגף המבצעי במחוז הצפון של המשטרה, ניצב משנה יוסי חמו, מספר בשיחה עם ערוץ 7 על ההכנות של המשטרה ושאר הגופים, לקראת ההילולא המרכזית במירון שתיערך במוצאי שבת הקרובה.

מתוקף תפקידו, חמו אחראי על כל ההיערכות בפועל לל"ג בעומר, כאשר המבצע מתנהל בפיקודו של מפקד המחוז הצפוני, ניצב זוהר דביר.

הוא סיפר כי המשטרה כבר החלה לפעול בשטח מאתמול (ראשון), על מנת לאפשר תצפיות, בניית גדרות והכשרת צירי תנועה וחניונים, "יום שישי הקרוב זה השלב העיקרי עד כניסת השבת וכמובן הכל ללא חילול שבת".

"במוצאי שבת נגיע לשלב העיקרי והמרכזי של ההילולא", סיפר חמו, "אז אלפי שוטרים יתפרסו במושב מירון ומסביבו וכן בדרכים המובילות למירון – מירושלים, בני ברק, אשדוד ועוד".

הוא ציין כי מדובר על אלפי שוטרים מכל משטרת ישראל ובהפעלת כל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים במשטרת ישראל, "השוטרים יהיו פרוסים הן בתנועה, הן באבטחה, בן בפן הפלילי והן בפן הבטיחותי".

במהלך המבצע יסייר באויר מסוק משטרתי, יופעלו מצלמות מיוחדות ומערכות טכנולוגיות שיאפשרו לשלוט על הצירים המובילים למירון, "המטרה היא להיות מוכנים לכל אירוע אפשרי", מדגיש חמו.

הוא סיפר כי מפקד המחוז הצפוני הגדיר כי מטרת המבצע היא לאפשר את קיום האירוע תוך הגעה, שהייה ועזיבה באופן בטוח של הקהל בתום האירוע, "נעשה הכל שהאירוע הזה, שהוא מורכב, יסתייים בהצלחה", הוסיף מפקד אגף המבצעים.

"צריך לזכור שאנחנו מגיעים לאירוע אחרי חודשים רבים של הכנות כולל יצירת קשר עם הציבור החרדי, הפקות לקחים משנים קודמות, צוותי עבודה בתחום התנועה, הרישוי והבטיחות ,שפעלו על מנת לאפשר את קיום האירוע בצורה הבטוחה ביותר".

חמו סיפר כי אתמול ביקר במירון השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', עם שאר הגורמים שנוטלים חלק במבצע - כולל כוחות חירום והצלה ונציגי המגזר החרדי שהציגו את עמדתם.

לסיום ביקש חמו להוסיף כי במבצע זה משתתפים עשרות גורמים אזרחיים וגורמי חירום והצלה, "רק בשיתוף פעולה צמוד ומלא - שאני בטוח שכך יהיה, נוכל להביא להצלחת האירוע".