אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: פלאש 90
שר החוץ, אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו), התייחס הבוקר (שלישי) למחלוקת הקואליציונית סביב סוגיית שחרור המחבלים וקרא שלא להפוך כל נושא מהותי למחלוקת פוליטית.

ליברמן פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להעלות לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני את מסקנות ועדת שמגר. ''ועדת שמגר כתבה משנה סדורה איך להתנהל במצב הזה וכולם הסכימו בזמנו שאלה יהיו קווים מנחים במדיניות.

'כל נושא שחרור המחבלים נולד כתגובה להתנהלות שלנו בחילופי השבויים שלנו עם מחבלים", טען שר החוץ. "בכל פעם שמשחררים לחמאס צריך לעשות מחווה לאבו מאזן כדי לא להחליש אותו".   

ליברמן הזכיר כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ש''זועק'' על מצוקת התקציב, משלם משכורת קבועה של אלפי שקלים לכל מחבל פלסטיני שנמצא בכלא הישראלי.

"אנחנו טועים במסר שאנחנו מעבירים לפלסטינים", טען השר ליברמן, ''יום אחד אנחנו מודיעים שנפסיק עם המחוות ומתחילים לגבות את החובות, אבל בתוך שבוע מוציאים מסר לפלסטינים שנחזיר את הכסף שהחלטנו לקזז ואומרים ש'יהיה בסדר'".

אמש הגיש שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי (יש עתיד) ערר לממשלה על החלטת ועדת השרים לחקיקה לאשר את הצעת החוק שתמנע שחרור מחבלים רוצחים. שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, ממובילי החוק, זעם על סיעת "יש עתיד" ואמר כי מדובר ב"אות קלון" למפלגתו של יאיר לפיד.

"כל יום שהחוק הזה מתעכב יכול לסכן חיי אדם. אנחנו נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו ובכלל זה בלימת חוקים של יש עתיד עד שנעביר את החוק הזה. אין ולא תהיה לי סובלנות וסבלנות למשחקים פוליטיים על חשבון חוקים חיוניים לבטחון אזרחי ישראל", תקף בנט.