חבר הכנסת, משה פייגלין, המשמש סגן יו"ר הכנסת וראש חטיבת מנהיגות יהודית במפלגת הליכוד, משה פייגלין, ביקר בשבוע שעבר בטורונטו כאורח הכבוד של הליגה להגנה יהודית. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.
ביום העצמאות (6.5.14) נשא פייגלין נאום בבית הכנסת של חב"ד בת'ורנהיל (ברחוב חב"ד גייט), והוא הציג את תכנית השלום של "מנהיגות יהודית" לפתרון הסכסוך על ארץ ישראל.
בפתח דבריו הציג פייגלין את הקמת מדינת ישראל כמעשה נס בידי ריבון העולם, שכן העם היהודי הצליח לשוב למולדתו לאחר אלפיים שנה ולבנות בה בית לאחר שהביס בכוחות מועטים את כל הצבאות הערביים שתכננו להשלים את מה שהיטלר לא הצליח. הנס לא היה מושלם ועדיין קיימים אתגרים, כיוון שריבון העולם לא רצה שנהיה משועממים, הסביר פייגלין.
פייגלין ציין, כי תפיסת העולם של "מנהיגות יהודית" מבוססת על שינוי דרך החשיבה של עם ישראל על הזהות שלו, באופן שיביא את כל חלקי העם להבין את המסר האמיתי של היהדות בדבר החירות ולממש חיים בעלי משמעות במישור הלאומי.
להערכתו, בני הדור הצעיר בישראל יאמצו בחום את הדרך של "מנהיגות יהודית" כאשר יבינו שהם חלק משרשרת היסטורית ארוכה מימי אברהם אבינו, ושהם נוטלים חלק בבניית אומה שהיא אור לגויים לא בתחום הטכנולוגי, אלא גם בערכים ובמסר הרוחני.
כנגד תהליך השלום "השקרי" הציג פייגלין לגבש חלופה מדינית יהודית שתיחלץ מהפרשנות השגויה למשוואה אדמה תמורת שלום שמנסים לכפות על ישראל. על פי תפיסתו, לאורך כל ההיסטוריה הצד המנצח במלחמה זכה באדמה והעניק שלום לצד המנוצח, ואילו במקרה של ישראל רוצים לאלצה לתת אדמה לאלה אשר גנבו את האדמה מלכתחילה והפסידו במלחמה שנועדה לחסלה.
פייגלין טען, כי הבעיות בישראל נובעות מהקמתה על בסיס של שני חלומות מנוגדים - החלום הישראלי והחלום היהודי. החלום היהודי שואף להמשיך את המסר של אברהם להיות אומה מיוחדת התורמת לאנושות והיא בבחינת "עם לבדד ישכון ולא יתחשב בגויים", ולעומת זאת החלום הישראלי מדבר על היות ישראל עם ככל העמים, הווה אומר הנוכחות הערבית נחוצה כדי להראות שישראל היא מדינה המבוססת על שטח ולא על לאום.
בהקשר זה טען פייגלין, כי אלה הדוגלים בחלום הישראלי מנסים להיפטר מהזהות היהודית, כיוון שהנוכחות בשילה ובמערכת המכפלה מזכירה את את הזהות היהודית של העם. כהוכחה לדבריו ציטט את דברי דר' רון פונדק, מאדריכלי תהליך אוסלו, שאמר כי השלום אינו המטרה, אלא המטרה היא ישראליזציה של המדינה ולא ייהוד שלה. הוא ציין, כי פונדק אמר את האמת חודש לפני מותו.
על בסיס זה הציג פייגלין את תכנית השלום של "מנהיגות יהודית" הנשענת על חמישה שלבים. הראשון שבהם – סיפוח של כל שטח יהודה ושומרון והחלת ריבונות יהודית מלאה בו. בכל שטח ארץ ישראל לא יהיו כוחות אחרים זולת צה"ל ומשטרת ישראל, ובכל כפר ערבי תפעל תחנת משטרה ויונף בה דגל ישראל. משמעות הביטוי "ריבונות יהודית", הסביר פייגלין, היא שלא תהיה כל ריבונות לאומית או דתית אחרת על חלק כלשהו של ארץ ישראל.
בשלב השני, לכל ערביי יהודה ושומרון שישלימו עם העיקרון שארץ ישראל שייכת ליהודים בלבד, יקבלו את הריבונות היהודית המלאה ולא יכריזו עליה מלחמה, תינתן האפשרות להישאר בבתיהם ולקבל את מלוא זכויות האזרח, אך לא את הזכויות הלאומיות והפוליטיות. שלילת זכות ההצבעה ממי שהכריז מלחמה איננה בגדר אפרטהייד, אמר פייגלין.
בשלב השלישי, יושקעו מאמצים כדי לעודד את הערבים לעזוב את ארץ ישראל כדי שיוכלו להקים חיים חדשים במדינה אחרת. הכספים שיועברו למטרה זו יועברו מכספי הביטחון המושקעים כיום בהגנה מפני הטרור. לדברי פייגלין, הערבים המתגוררים ביהודה ושומרון אינם יכולים כיום למכור את בתיהם מחשש שיירצחו בידי אחיהם, ואילו לאחר החלת הריבונות היהודית הם יוכלו לעשות כן.
בשלב הרביעי תהיה תנופת בנייה ביהודה ושומרון כדי לאפשר את קליטת של עולים יהודים מכל העולם, ובשלב החמישי יתבצע קמפיין כדי לעודד את היהודים לעלות לארץ ישראל.
ההרצאה של פייגלין: