מתיחות צבאית באוקראינה
מתיחות צבאית באוקראינהרויטרס

הבדלנים במחוז דונייצק קראו לספח את האזור למוסקבה, בעקבות תוצאות משאל העם שנערך בתחילת השבוע, בו לדבריהם למעלה מ-90 אחוז הצביעו בעד ניתוק מקייב.

בעקבות התוצאות טוען רבה של דונייצק והמחוז הרב פנחס וישצקי, כי חוסר הוודאות בקרב הקהילה היהודית המקומית הולך וגובר.

"חוסר הוודאות גובר ואיתו האנרכיה, וזה דבר מסוכן לכל תושבי העיר וכמובן ליהודים", הוא צוטט הבוקר בעיתון החרדי 'המבשר', "לכן, הקהילה היהודית העמידה אבטחה מיוחדת ומוגברת על כל המוסדות היהודיים כדי שבדרך הטבע תהיה שמירה.

האם מפלס המתח גובר לקראת הבאות?, נשאל הרב שהשיב כי "מפלס המתח פה גם ככה בשיא. במשך כל התקופה האחרונה וביותר בשבועיים האחרונים מאז שהחלו אירועים אלימים שגבו נפשות. הקהילה היהודית עם היד על הדופק על כל צרה שלא תבוא, ואנו מקווים לטוב ובוטחים בה' כי לא יאונה רע לשום יהודי באשר הוא".

הרב וישצקי סיפר כי למרות המצב המתוח מאוד וחוסר הוודאות, הקהילה היהודית אינה מתכוונת לוותר על אירועי ל"ג בעומר הנערכים מדי שנה. "האם יהיו אירועים בל"ג בעומר הקרוב? בע"ה, יהיו גם יהיו, אבל מובן שתחת אבטחה כבדה. השי"ת השומר ומגן על עם ישראל בוודאי יגן גם עלינו ועל הקהילה שלנו בעת שנדליק בליל ל"ג בעומר את המדורה לכבוד התנא רשב"י זיע"א, ובעת שנצעד עם כל ילדי ישראל בעירנו בתהלוכה לכבודו של רשב"י בהתאם לבקשה והוראה של הרבי מליובאויטש.

דווקא בזמן מתוח זה אנו מצווים להגביר את האמונה והבטחון בקרב יהודי העיר והמחוז, ורק בכוח זה נוכל לעבור את התקופה הזאת בשלום".