מיקי לוי
מיקי לויצילום: פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ), שביקש לפצות נפגעים בפעולות גזעניות ("תג מחיר").

פריג' קרא לפצות את האזרחים שניזוקו כתוצאה מ''הסכסוך הלאומי'', באופן זהה לפיצויים שניתנים לנפגעי פעולות איבה.

"תרבות החוק הפכה להיות פורענות החוק", אמר ח"כ פריג'. "האחים רבו ביניהם וכל אח כועס על האח השני והתסבוכת הזו גרמה למשיכת חוקים. לאיזה מצב הגענו? כל אחד דואג לעצמו וזו התוצאה.

''ביקרתי לאחרונה בכמה מהכפרים הערבים שעברו את פעולות הטרור האלו. פגשתי אישה ששרפו לה את הרכב והכניסה לבית בגלל שהיא ערבייה. מי אמור לפצות אותה? כשמדובר ביהודים יש מי שיפצה אותם. אנחנו מקום ראשון בעולם בפשעי שנאה ביחס לכמות האוכלוסייה. אם יאושר החוק הזה המציאות הזו תשתנה".

סגן שר האוצר מיקי לוי (יש עתיד) הציג את עמדת הממשלה המתנגדת לחוק ואמר שאין בו צורך, כי כיום ניתן פיצוי לנפגעי ''תג מחיר''.

"התיקון לחוק מתייתר לאור הפרשנות המשפטית של החוק. המשנה ליועץ המשפטי הבהירה כי החוק כולל בתוכו כבר היום גם פגיעה ברכוש ולא רק בגוף. במהלך החודשים האחרונים הנושא עלה בעקבות התגברות פשעי השנאה המכוערים המכונים בשם המכובס 'תג מחיר'", אמר לוי.

סגן שר האוצר עדכן כי "בעקבות ישיבה שקיימנו בנושא, מי שנפגעו כתוצאה מהפעולות המבישות זכאי לפיצוי. אנחנו מבקשים להעביר מסר ברור שאין שום סיבה להפלות בין נפגעים יהודים וערבים. בשני המקרים חובת המדינה לפצות את הנפגעים. הפיצוי ישדר לפושעים של המעשים השפלים הללו כי ממשלת ישראל לא תשלים עם קיומם'', הוסיף לוי.