בן ארי בכנס ירושלים
בן ארי בכנס ירושליםניסים לב

על רקע האמירות הקשות של הסופר עמוס עוז אשר כינה את נוער הגבעות "ניאו נאצים עבריים", החליטו שני פעילי הימין, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר לבצע שיחת טלפון בשידור חי ולנסות לשוחח עם עוז.

השניים שמשדרים מדי יום שישי את התוכנית "עוקפים מימין" בתחנת רדיו גלי ישראל, חייגו לטלפון הסלולארי של עוז ונענו על ידי אשתו נילי אשר סירבה להעביר לעוז את השיחה וטענה כי בביתם נמצאים אורחים.

"יש לנו אורחים ואנחנו מכבדים את האורחים" אמרה נילי עוז "אנחנו פשוט רוצים לשוחח עם עמוס לגבי ההתבטאות שלו שנוער הגבעות הם ניאו נאצים עבריים", אמר בן גביר ובן ארי הוסיף "היתה אמירה מאוד משמעותית של עמוס השבוע".
"אני לא אומרת שלא, אבל יש אצלנו חברים ואנחנו מכבדים אותם".

"החברים האלה הם במקרה ברגותי?", הקשה בן גביר, "כי לדוגמא על ברגותי הוא דיבר בכזאת הערכה. נילי תעני לנו". בשלב זה אמרה נילי עוז "אין לי מה לענות לך" וניתקה את השיחה.

בן ארי ובן גביר החליטו לערוך את השיחה לאחר שבאירוע שהתקיים בתיאטרון צוותא בתל אביב לפני מספר ימים אמר הסופר עמוס עוז "יש גם קבוצות ניאו נאציות עבריות, זה שמן. אין שום דבר בעולם שהניאו נאצים באירופה עושים ושהקבוצות האלה לא עושות פה".

עוז הוסיף "הקבוצות הניאו נאציות שלנו נהנות מרוח גבית של לא מעט מחוקקים לאומניים, אולי אפילו גזעניים, וגם כמה רבנים שנותנים להם ביסוס שהוא בעיניי פסאודו דתי - התהום שבין היהודים למלים של היהודים. 'תג מחיר' ו'נוער הגבעות' הם כינויים מתוקים וסכריניים למפלצת שהגיע הזמן לקרוא לה בשמה".